Paski rozrządu PTFE (Teflon) – często zadawane pytania

Eksperci z firmy Gates odpowiadają na pytania mechaników i prezentują właściwości pasków rozrządu PTFE.

Rzadko się zdarza, aby szkolenie techniczne Gates kończyło się bez dyskusji na temat ogólnej konstrukcji pasków rozrządu, a zwłaszcza tego, dlaczego tak wiele pasków rozrządu zawiera politetrafluoroetylen, bardziej znany jako PTFE. Oto odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

- Co to jest PTFE i dlaczego jest używany przy produkcji pasków rozrządu?
PTFE to materiał syntetyczny, który jest z pewnością znany większości mechaników nie tylko dlatego, że kojarzy się z naczyniami kuchennymi. Zalety powłoki PTFE są wykorzystywane przy konstrukcji pasków rozrządu. Zapewnia ona odporność na działanie wody, ciepła i środków chemicznych. Materiał odznacza się również bardzo niskim współczynnikiem tarcia. Z uwagi na te zalety producenci samochodów często uwzględniają PTFE w specyfikacji pasków rozrządu na pierwszym montażu (np. w silnikach VAG TDI)...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet