Pojazdy warsztatowe na IAA – unifikacja i ergonomia

Wystawa pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze co dwa lata dostarcza szeregu nowości, także w dziedzinie pojazdów warsztatowych. To logiczna konsekwencja tematu targów: aby ciężarówki i autobusy mogły wykonywać swoją pracę, konieczna jest szybka obsługa na drodze. W tym roku na targach wyróżniały się dwie tendencje: unifikacja i ergonomia. W czym się przejawiały?

[gallery] [/gallery]
Poza dwoma wyjątkami (mamy tu na myśli bliźniacze Volkswagen Crafter i MAN TGE) nie pokazano zupełnie nowych pojazdów dostawczych o pełnych wymiarach. Wynika to ze zmodernizowania tego segmentu już nieco wcześniej. Za to spory „wysyp” nastąpił w średnim sektorze (2,5-3,0 tony dopuszczalnej masy całkowitej), który od lat stanowi świetną bazę dla zabudów warsztatowych. To zasługa kompaktowych rozmiarów ułatwiających poruszanie się pojazdem niewiele większym od samochodu osobowego oraz wysokości (do 200 cm) pozwalającym na świadczenie usług na parkingach podziemnych. W tym roku pojawiło się tu sporo nowości: „trojaczki” Peugeota, Citroena i Toyoty (Expert, Jumpy, Proace), Nissan NV300 czy Fiat Talento, które szybko znalazły się w rękach zabudowców warsztatowych.
Konkurencja w sektorze tego typu „blaszaków” jest tak duża, że sprawdzają się tylko i wyłącznie pomysły grup producentów pojazdów. A jeżeli jakiś koncern nie ma w ofercie takiego „dostawczaka”, zmuszony jest do współpracy z konkurentem – tak jest taniej i co bardzo ważne: ułatwia to tytułową unifikację. I tak Fiat Ducato ma trzech „braci” (Peugeot Boxer, Citroen Jumper i RAM – kiedyś Dodge – ProMaster), mniejszy doblo u Opla nazywa się Combo, a jako RAM – ProMasterCity. Z kolei Renault Trafic bywa Oplem Vivaro, a od tego roku także Fiatem Talento i Nissanem NV300. Co z tego zamieszania wynika dla klienta użytkownika?
Po pierwsze, może wybierać w większej gamie modeli. Po drugie, jeśli jest wierny...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet