Youngtimery (cz. 1) – kontrola stanu technicznego

Kontrola stanu technicznego klasycznego pojazdu jest wykonywana najczęściej w chwili zakupu. To całkowicie zrozumiałe, że kupujący chce zapoznać się dokładnie ze stanem nabywanego youngtimera, gdyż w samochodzie kilkudziesięcioletnim można spodziewać się wielu różnorodnych uszkodzeń.

Bardzo ważne jest, aby nie zaniedbywać także okresowej kontroli technicznej. Jest to szczególnie istotne w przypadku samochodów zabytkowych, których nie obowiązują coroczne badania techniczne. Chodzi przecież o bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów i innych użytkowników drogi.

Jazda próbna
Wykonujemy ją najczęściej przed kupnem samochodu. Jest to chwila, w której kupujący jest zdenerwowany i działa pod wpływem emocji, dlatego jazda próbna powinna trwać tak długo, abyśmy mogli chociaż częściowo się zrelaksować i skoncentrować na osłuchaniu i sprawdzeniu pojazdu. Musimy skupić się na odgłosach pracy poszczególnych mechanizmów i pamiętać o skontrolowaniu pracy możliwie największej liczby elementów, takich jak układ kierowniczy i zawieszenia, hamulce zasadnicze, hamulec ręczny, światła, kierunkowskazy, sygnał dźwiękowy, układ chłodzenia, ogrzewania i wentylacji, sprzęgło, skrzynia biegów na wszystkich przełożeniach.
Należy sprawdzić działanie i skontrolować odgłosy pracy przy różnych prędkościach jazdy, podczas toczenia się samochodu na biegu jałowym i przy wyłączonym silniku, aby rozróżnić dźwięki generowane przez silnik, układ przeniesienia napędu i układ jezdny, a także hałasy spowodowane na przykład przez nieszczelne drzwi lub szybę luźno osadzoną w uszczelce.
[gallery] [/gallery]
Kontrola...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet