Przegląd EPS-P w pojeździe marki Fiat 600 – zdradzamy sekrety

W odróżnieniu od większości EPS kolumnowych, EPS Fiata 600 (typ 187) składa się z oddzielnej kolumny kierowniczej (fot. 1) i centralki (fot. 2), połączonych ze sobą za pomocą odpowiedniego okablowania.

Aby umożliwić jego przetestowanie na stole testowym Vinci, Emmetec zapewnia specjalne okablowanie opatrzone kodem Z-35015 (fot. 3).

Centralka
W przypadku awarii części elektrycznej lub elektronicznej należy podjąć działania nakierowane na centralkę: odkręcić czterech śruby, które przytrzymują pokrywę, i unieś ją (fot. 4): centralka będzie wyglądała tak jak na zdjęciach 5 i 6.
Elementami podlegającymi wymianie w celu przeprowadzenia kompletnego przeglądu są:
- cztery tranzystory polowe Mosfet (W-01029 – zaznaczone zielonym kółkiem) – z uwagi na fakt, że są to komponenty najbardziej narażone na działanie prądu, przez co mogą się spalić, powodując błąd silnika i brak wspomagania układu kierowniczego. Montując nowe Mosfety, należy wyczyścić starą pastę termoprzewodzącą i nałożyć nową warstwę W-05005;
- przekaźnik (W-01037 – zaznaczony na czerwono) – ponieważ zużywa się i może zostać zablokowany w pozycji...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet