Naprawa krok po kroku

Z punktu widzenia klienta naprawa w warsztacie polega na wykryciu usterki i wymianie uszkodzonych elementów. Sprawa nie jest taka prosta z punktu widzenia naprawiającego.

Poza usterkami typowymi, tak zwanymi ostrymi przypadkami, kiedy jest ona wyraźna i z góry wiadomo, że wymiana określonego elementu przyniesie sukces, istnieje bardzo dużo usterek nieokreślonych. Są to przypadki, kiedy uszkodzenie objawia się tylko chwilowo, albo takie, gdzie podejrzanych o niesprawność jest kilka elementów. Można wtedy wymienić wszystkie podejrzane części i być pewnym swojego sukcesu albo, dbając o portfel klienta, wymienić jedną część, wydać samochód i czekać na jego powrót. Klient sam przeprowadzi testy, polegające na jeździe próbnej w różnych warunkach.
Wydawanie samochodu jest konieczne, aby przetestować naszą naprawę (lub jej próbę). Klient musi być jednak osobą wyrozumiałą i zdawać sobie sprawę, że taki sposób naprawy jest dla niego najbardziej korzystny finansowo. Dla nas również jest to wygodne, nie tracimy bowiem czasu na testy. Przez jazdy próbne z wymienionymi częściami zdobywamy wiedzę, aby w następnym przypadku postawić właściwą diagnozę, celnie wybierając tylko te elementy, które rzeczywiście są uszkodzone (a nie podejrzane). Taki sposób dotyczy nie tylko wymiany części typu czujniki i elementy wykonawcze, ale także podzespołów elektronicznych (układy scalone), a także oprogramowania.

Jak diagnozować?
Ostatnio trafił do nas samochód, którego co pewien czas nie można było uruchomić i migała lampka od immobilisera. Zgodnie ze schematem elektrycznym moduł odpowiedzialny za immobiliser znajduje się w skrzynce z przekaźnikami i bezpiecznikami. Dlatego rozebraliśmy centralkę, sprawdzając wtyczki, a także wyjęliśmy płytkę elektroniczną. Naprawa mogła polegać na wymianie całej elektroniki...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet