Regeneracja EPS-P w samochodach Peugeot 206, 307 oraz Citroën C4

Zdradzamy tajemnice regeneracji EPS-P (pompy elektrycznej wspomagania kierownicy) w modelach Peugeot 206, Peugeot 307 oraz Citroën C4 (2005 – 2010).

Pompa elektryczna wspomagania kierownicy w tych autach wyprodukowana została przez J-Tekt & HPI. W celu jej regeneracji należy postępować jak poniżej.

Etap początkowy
1. Z jak największą starannością oczyścić EPS-P z pozostałości pyłów, błota, smaru i innych zanieczyszczeń.
2. Odkręcić cztery śruby imbusowe (fot. 1), które mocują czarny plastikowy zbiornik do korpusu właściwej pompy oraz do korpusu silnika, i rozłożyć je zgodnie ze zdjęciem 2.

Demontaż właściwej pompy
1. Wyjąć o-ring (fot. 2-A), który zostanie zastąpiony częścią z kodem Orpav O-02261.
2. Wyjąć cztery śruby torx (fot. 2-B).
3. Po rozłożeniu pompy na trzy zasadnicze części (fot. 3), otrzymamy:
a) głowicę:
- wyjąć o-ring (fot. 3-A), który zostanie zastąpiony częścią z kodem Orpav O-02945;
b) korpus:
- usunąć dwie uszczelki w kształcie wąsów (fot. 3-B i C), które zostaną zastąpione częściami z kodem Orpav P-03145,
- zdemontować zbliźniaczone tulejki centrowania przekładni (fot. 3-D i E) i sprawdzić, czy nie są zużyte,
- zdemontować wałek zębaty (fot. 3-F) i sprawdzić, czy nie jest zużyty,
- zdemontować i sprawdzić...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet