Naprawa sprzęgła – Mercedes Vito 2,1 D 115 CDI, 2003-2010

Autodata – światowy lider informacji technicznych dla wtórnego rynku motoryzacyjnego – tworzy i dostarcza produkty, które znajdują zastosowanie w warsztatach samochodowych podczas napraw i serwisowania pojazdów. Baza danych obejmuje 29 000 modeli z całego świata od 80 producentów. Flagowym produktem jest baza danych on-line. Przedstawiamy przykład wymiany sprzęgła popularnego Mercedesa Vito 115 CDI.

Czynności opisane w instrukcjach Autodaty mogą wymagać użycia narzędzi i sprzętu uznawanych za „standardowy sprzęt warsztatowy”. Przykład: podnośniki pojazdów, podnośniki do skrzyń biegów, belki do podwieszania silnika. Personel wykonujący te czynności musi być w pełni wykwalifikowany do obsługi sprzętu oraz musi przestrzegać zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
Jeżeli tarcza dociskowa sprzęgła ma zostać użyta ponownie, należy ją odpowiednio oznakować, aby można ją było zamontować na kole zamachowym w oryginalnym położeniu. W tym celu należy zaznaczyć kierunek zakładania tarczy ciernej sprzęgła, aby można ją było później prawidłowo zamontować. Następnie odłączamy przewód masy akumulatora. Sprawdzamy stan łożyska pilotującego, jeżeli występuje. W razie potrzeby wymieniamy. Wielowypust wałka wejściowego przekładni musi być czysty, a tarcza cierna sprzęgła łatwo się przesuwać. Nasmarować wielowypust wałka wejściowego przekładni i mechanizm łożyska wyciskowego podanym smarem (tam gdzie podane). Nie używać klucza udarowego do luzowania lub dokręcania śrub. Jeżeli to konieczne, po zamontowaniu odpowietrzyć układ hydrauliczny sprzęgła. Zastosować podany płyn hamulcowy.

Do wymiany potrzebne są narzędzia specjalne:
-...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet