Automechanika Frankfurt 2016 (cz. 1) – motoryzacja w jednym miejscu

24. edycja targów (13-17 września) to nie tylko debiut najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych w motoryzacji. Na wybitnie konkurencyjnym rynku żadna z propozycji, nawet tych na pozór błahych, nie może obejść się bez spójnego przekazu, więc kompetencjom inżynierów nie ustępowali specjaliści od promocji marki.

Od roku 1971 targi we Frankfurcie pozostają jednym z najważniejszych miejsc spotkań decydentów z branży samochodowej, a minione wydarzenie zapisało się kolejnym rekordem – aż 4 820 wystawców, w tym aż 167 z Polski. W podsumowaniach organizatora mowa o 136 000 zwiedzających z ponad 170 krajów. 4-procentowy spadek frekwencji na terenach Messe Frankfurt warto zestawić z sondą wśród uczestników. Otóż, aż 95% gości targowych wyraziło zadowolenie z udziału w targach, a ponad 80% wystawców osiągnęło zamierzony cel i trafiło z komunikatem do partnerów biznesowych. Dowodzi to, że wysiłek wystawienniczy przełożył się na satysfakcjonujące decyzje biznesowe. Zdecydowana większość polskich firm dołącza z entuzjastycznymi komentarzami.
– Już dziś można powiedzieć, że każda kolejna edycja jest dla nas bardziej owocna od poprzedniej, a to już trzecia impreza z naszym udziałem w roli wystawcy – wspomina Tomasz Kroczak, Auto-France. – Miesięcznie wprowadzamy do naszej oferty ponad 50 nowych referencji do samochodów francuskich – zarówno części oryginalnych, jak i zamienników, a Automechanika jest dobrym miejscem, żeby te nowości zaprezentować.
Targi stanowią jeden z ważniejszych elementów budowania przewagi na globalnym rynku. Frankfurt jest miejscem nawiązywania i podtrzymywania relacji biznesowych.
– Nowe projekty, które przekuwamy na eksport naszych urządzeń, rodzą się najczęściej podczas takich targów – potwierdza Joanna Kaczmarek, dyrektor handlowy Unimetal Sp. z o.o. – W tym roku zaprezentowaliśmy najnowszą generację zintegrowanych linii diagnostycznych w różnych wersjach i konfiguracjach, m.in. kanałowej, bezkanałowej, naposadzkowej, a nawet mobilnej. Wykorzystaliśmy nasze spotkania z klientami do omówienia modyfikacji w oprogramowaniu wynikających ze zmian przepisów w poszczególnych krajach oraz prezentacji naszego najnowszego oprogramowania do zarządzania badaniami technicznymi Multi Systemu. Jest to inteligentny system dla dużych centrów z wieloma liniami diagnostycznymi pracującymi w systemie ,,strumieniowym”.
Rodzime firmy zdecydowanie bardziej zadbały o odpowiednią oprawę dla swych kompetencji. Novol, największy w Polsce producent chemii dla lakiernictwa samochodowego, podczas targów zaprezentował swoją topową linię Spectral Color Technology, czyli technologię opierającą się na systemach mieszalnikowych, a punktem kulminacyjnym była światowa premiera nowego systemu wodorozcieńczalnego Spectral Wave 2.0.
– Mamy wielką satysfakcję, że opracowane przez nasze laboratoria, autorskie rozwiązanie spotkało się z tak pozytywnym odbiorem fachowców – mówił Filip Litewka. – Nasi klienci oceniają Spectral Wave 2.0 jako najlepszy system wodorozcieńczalny na rynku, chwaląc go, podkreślają takie cechy, jak szybkość naprawy, siłę krycia i przyjazność dla użytkownika. Długo oczekiwana przez naszych dystrybutorów propozycja zapewnia oprogramowanie kolorystyczne online, niebawem zadebiutuje aplikacja na urządzenia mobilne.
Swoją premierę miał też produkt z linii Novol Extreme – Cobra Truck Bedliner, dwuskładnikowa poliuretanowa powłoka ochronna z efektem strukturalnym o szerokim zastosowaniu. Prezentowane były także linie Professional, Ultra Line, a także produkty przeznaczone dla przemysłu – Industrial Coating Systems. Wizyta na stoisku stanowiła doskonałą okazję do sprawdzenia rzemiosła lakierniczego – mowa o specjalnie przygotowanej wirtualnej lakierni wyposażonej w okulary VR HTC Vive.
W pawilonie 11.1 uwagę zwracało designerskie stoisko marki Profix należącej do firmy Multichem, która wespół ze swym udziałowcem – Automotive Art z Barbadosu, prezentowała spektrofotometr z autorskim softwarem.
– Jesteśmy bodaj pierwszą na świecie firmą, która z nową edycją kolorboksu z kodami QR oddaje swym użytkownikom aplikację, gwarantującą w łatwy sposób rating poziomu zadowolenia z uzyskanej receptury – przybliżał propozycję Piotr Muszkieta, założyciel i prezes przedsiębiorstwa Multichem.

Messe Frankfurt Against Copy
Niewątpliwie tegoroczna edycja to lepiej skomunikowane pawilony, ułożone według klucza tematycznego...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet