Kontrola i naprawa zespołu impulsatorów układu zapłonowego

Jeżeli występują trudności z uruchomieniem motocykla lub silnik przestał pracować z powodu braku iskry, możemy spróbować poszukać uszkodzenia w instalacji zapłonowej. Najczęstszymi przyczynami braku iskry są przerwa w dopływie prądu, awaria zespołu impulsatorów, cewki zapłonowej, awaria modułu zapłonowego lub centralnej jednostki sterującej.

Najłatwiej sprawdzić, czy jest napięcie na „plusowym” zacisku zamontowanego w instalacji modułu zapłonowego lub centralnej jednostki sterującej. Powinno ono być takie samo jak napięcie zmierzone na zaciskach akumulatora. Jeżeli napięcie nie dochodzi, to poszukajmy przepalonego bezpiecznika lub przerwy w obwodzie (może to być na przykład urwany przewód lub brak kontaktu na „kostce elektrycznej”).
Przełączając multimetr na funkcję omomierza, możemy skontrolować połączenie z masą „minusowego” zacisku modułu. Wystarczy jeden zacisk omomierza połączyć z zaciskiem masowym modułu, a drugi połączyć z masą motocykla lub z zaciskiem „minusowym” akumulatora. Zmierzona rezystancja nie powinna przekraczać kilku omów.
Mimo że impulsatory stosowane w motocyklowych układach zapłonowych są elementami bardzo solidnymi i rzadko ulegają awariom, to brak sygnału sterującego z zespołu impulsatorów jest częstą przyczyną awarii. Bardzo łatwo możemy skontrolować...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet