Kompleksowa wymiana amortyzatorów

Wymiana amortyzatorów powinna iść w parze z montażem nowych sprężyn. Pominięcie tej czynności zamiast oczekiwanej poprawy może przynieść niezadowolenie klienta.

Sprężyny montowane są pomiędzy teleskopem amortyzatora a nadkolem samochodu. Tak naprawdę to one odpowiadają za prawidłowe resorowanie podwozia i zachowanie zaprogramowanego skoku koła podczas jazdy. Stąd też nieustannie poddawane są ściskaniu i rozciąganiu oraz działaniu sił bocznych. Wszystko to zostaje uwzględnione na etapie projektowania sprężyn, a do ich produkcji używa się stali chromo-wanadowej i chromowo-krzemowej. Na koniec, po procesie formowania, są dodatkowo hartowane.
– Na sprężynach oparte jest całe podwozie samochodu, zaś w trakcie jazdy działają na nie ekstremalne siły. Dlatego tak ważna jest jakość ich wykonania, ale nawet najlepsze materiały podlegają naturalnemu zużyciu – mówi Andrzej Chmielewski, doradca techniczny w firmie IHR. – Powinniśmy o tym zawsze pamiętać przy...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet