Regeneracja filtra cząstek stałych

Zaostrzenie norm emisji spalin w pojazdach z silnikami Diesla zmusiło konstruktorów do wprowadzenia pod koniec lat 90. filtra cząstek stałych (FAP, DPF), oczyszczającego gazy spalinowe z sadzy i popiołu. Rozwiązanie to pozwoliło wyeliminować emisję czarnego dymu z układu wydechowego, ale stało się też utrapieniem dla użytkowników samochodów.

Samooczyszczanie filtra, polegające na katalitycznym spalaniu sadzy po osiągnięciu przez filtr odpowiednio wysokiej temperatury, według konstruktorów odbywać się ma podczas naturalnej eksploatacji silnika. Dłuższa jazda pod obciążeniem silnika i ze stałą prędkością pozwala uzyskać taką temperaturę gazów spalinowych, która wystarcza do wypalenia zgromadzonej w filtrze sadzy. W praktyce nie zawsze takie warunki eksploatacji da się uzyskać, a filtr cząstek...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet