Tester testerowi nierówny – vademecum diagnostyki pojazdowej

Dzisiejsza diagnostyka stawia przed mechanikami nie lada wyzwania. Do niedawna podstawowe czynności diagnostyczno-obsługowe zawężone były często tylko do mechaniki. Dziś, w dobie rozwijającej się innowacyjności, nowych technologii i modułowych podzespołów, pojazdy wymagają użycia profesjonalnego narzędzia diagnostycznego.

Nikogo już nie dziwi fakt, że prozaiczne czynności, jak wymiana oleju, muszą zostać potwierdzone w elektronicznym systemie sterowania, nierzadko więcej niż w jednym. Co więcej, niejednokrotnie operacje tego typu muszą być przeprowadzone zgodnie z procedurą opracowaną przez producenta pojazdu, która przewiduje wykonanie jej w kilku konkretnych sekwencjach. Akceptacji elektronicznego systemu wymagają już niemal wszystkie czynności przeglądowo-obsługowe aut. Tym bardziej nie sposób wyobrazić sobie wykonania bardziej zaawansowanych operacji, jak na przykład inicjalizacja zmechanizowanej skrzyni biegów.
Bez narzędzia diagnostycznego niemożliwe jest dziś przeprowadzenie profesjonalnej diagnostyki pojazdu ani zakończenie naprawy. Przekłada się to bezpośrednio na zapotrzebowanie na informację nie tylko o mechanice, ale również o narzędziach dla mechaników, takich jak testery diagnostyczne.
Oczywistą kwestią jest to, że nie zawsze zdajemy sobie sprawę z konsekwencji zakupu takiego czy innego urządzenia. Często dopiero po pierwszych doświadczeniach z nowym sprzętem doznajemy czegoś w rodzaju dysonansu pozakupowego, kiedy okazuje się, że nie do końca spełnia on nasze oczekiwania.
Jak tego uniknąć i zainwestować adekwatnie do naszych potrzeb? Każdy mechanik przy wyborze testera diagnostycznego powinien odpowiedzieć sobie na kilka bardzo ważnych pytań.

- 1. Kto jest producentem sprzętu i jak długo dany tester jest na rynku?
Na rynku jest wiele firm oferujących sprzęt diagnostyczny. Jeśli mówimy o segmencie samochodów osobowych, to już prawdziwa dżungla, przez którą niezwykle trudno się przebić w gąszczu nierzadko sprzecznych informacji. Jedną z najbardziej rozpoznawalnych firm w branży jest TEXA. Jej najważniejszą zaletą jest to, że działa w 100% niezależnie. Mając pełną autonomię i produkując testery wielomarkowe, rozwija ofertę oprogramowań według własnego uznania oraz potrzeb użytkowników. To oni, przekazując opinie oraz potrzeby diagnozowania poszczególnych systemów, mają wpływ na ofertę i zakres działania sprzętu TEXA. Dzięki bliskiej współpracy z mechanikami firma wyznacza kierunki rozwoju oprogramowania i sprzętu diagnostycznego wykorzystywanego w dziedzinie szeroko pojętej diagnostyki pojazdowej. Takie działania są doceniane na rynku. Dowodem na to są liczne nagrody otrzymane na targach branżowych, m.in. Automechanika we Frankfurcie, Autopromotec w Bolonii, czy przyznana ostatnio nagroda w dziedzinie innowacji Frost&Sullivan. Potwierdzają one, że firma TEXA jest rzetelnym partnerem na długie lata.

- 2. Kto jest oficjalnym przedstawicielem producenta w Polsce i czy w ogóle takowy jest?
Wiele urządzeń sprowadzanych jest do Polski z całego świata. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że czasem proponowana marka nie ma oficjalnego przedstawicielstwa, a sprzęt sprowadzany jest „jednostkowo”. De facto oznacza to mocno ograniczony lub wręcz niemożliwy dostęp do informacji i aktualizacji. Stanowi to poważną barierę dla rzetelnej i aktualnej diagnostyki w ofercie warsztatu.
Firma TEXA posiada w Polsce swoje oficjalne przedstawicielstwo, dzięki czemu zawsze istnieje możliwość...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet