ProfiAuto Show 2016 – spotkanie branży w Katowicach

Po raz trzynasty (4-5.06.2016 r.) formuła wydarzenia skusiła nie tylko pasjonatów motoryzacji. W Katowicach z wiodącymi podmiotami na rynku wtórnym spotkali się branża warsztatowa, właściciele sklepów i hurtowni motoryzacyjnych. Podział na blok rozrywkowy i część targową gwarantował świetną zabawę, pokaźną dawkę wiedzy fachowej, a i pewnie luźniejszą atmosferę podczas rozmów biznesowych.

Ryk silników przed Spodkiem i 140 wystawców na przestrzeni 22 tys. m kw. Międzynarodowego Centrum Kongresowego. Najważniejsze wydarzenie w tegorocznym kalendarzu targowym polskiego aftermarketu – cytując komunikat jednego z wystawców – spotkało się z pochlebnymi komentarzami uczestników.
– Formuła naszej imprezy najlepiej pokazuje, że motoryzacja to przede wszystkim autentyczna pasja i sposób na życie, także tych, którzy związani są z branżą zawodowo – podsumował imprezę Michał Tochowicz, organizator wydarzenia z ramienia ProfiAuto, marki należącej do firmy Moto-Profil, która zrzesza ponad 150 podmiotów (hurtowni, sklepów i warsztatów), a za pośrednictwem swej sieci dystrybuuje części i akcesoria samochodowe renomowanych dostawców.
Specjalistyczne pokazy i szkolenia (osobne trwały w salach wykładowych), rywalizacje zwieńczone wyłonieniem zwycięzców – mechanicy zwyczajowo oblegali stoiska wystawców, ich pociechy (nierzadko w towarzystwie matek) w tym czasie oblegały symulatory czy multimedialne stanowiska i dopiero wczesnym popołudniem fala zwiedzających przenosiła się przed Spodek, gdzie organizatorzy zadbali o emocjonujące pokazy.
W naszej relacji czas na wędrówkę po wybranych stoiskach. Na największej powierzchni prezentował się Bosch, demonstrując nowości z zakresu wyposażenia warsztatowego (np. najnowszy próbnik wtryskiwaczy Diesla – EPS 118) i sprzęt dla serwisantów ogumienia. Nieco tylko mniejsze przestrzenie wzięła we władanie firma ZF Friedrichshafen – tu uwagę zwracała osobna ekspozycja marek Sachs (np. nowy, zawierający 552 nowe produkty katalog „Sachs sprężyny zawieszenia do samochodów osobowych”) i Lemförder. Firma Vaico prezentowała swój asortyment na pokładzie mobilnego centrum, podobnie zresztą jak
Brembo. Odmiennie, bo otwartą przestrzeń 80 m kw. zaaranżowano na potrzeby prezentacji programu firmy NTN-SNR.
[gallery] [/gallery]
Ubiegli wydarzenie czekające branżę we Frankfurcie
Regułą jest, że wiodący uczestnicy rynku aftermarket odkładają prezentację nowości na czas jesiennej edycji targów Automechanika we Frankfurcie. Przykładowo, firma Hutchinson ograniczyła się do zapowiedzi w Katowicach, że na debiut nowej gamy elementów zawieszenia oraz zestawów pompy wody przyjdzie nam poczekać do czasu wiodącego wydarzenia.
– A my zaprezentowaliśmy w Katowicach absolutne nowości – podkreślił Jacek Dziadkowiec, Aftermarket Division NTN-SNR Polska. – Mam na myśli nowe katalogi (edycja 2015/16): rozrząd, łożyska kół, łożyska skrzyń biegów, rozrząd silnika, zawieszenie. Mechanicy, wybierając się na targi, skwapliwie korzystali z okazji, by wrócić z nader aktualnymi informacjami, nie tylko produktowymi.
Dodajmy, że stoisko zdobiła TechScaN’R, aplikacja mobilna służyła promocji know-
how i informacji technicznych....

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet