Poznaliśmy najlepszych polskich lakierników – kolejny etap: półfinał międzynarodowy

Kamil Hawrylik i Andrzej Piekielnik będą reprezentować Polskę podczas 12. międzynarodowego półfinału konkursu na najlepszego lakiernika R-M, marki należącej do koncernu BASF. Panowie okazali się najlepsi podczas organizowanych przez Grupę CSV eliminacji krajowych, popisując się doskonałą znajomością produktów i technologii naprawy.

[gallery] [/gallery]
Jak podkreślają organizatorzy, brawa należą się wszystkim uczestnikom konkursu. Z większością zadań poradzili sobie wzorowo, choć te nie należały do najłatwiejszych.
– Konkurencje były wymagające, głównie ze względu na ograniczenia czasowe, gdyż ciężko jest połączyć jakość z szybkością i przestrzeganiem kolejności procesów technologicznych, a wszystko to było oceniane – komentuje Kamil Hawrylik, który okazał się najlepszy w krajowych eliminacjach. – Dodatkowo oceniane było przestrzeganie przepisów bhp czy ilość zużytych materiałów i generowanych odpadów. Nie da się tego wszystkiego nauczyć w ciągu kilku tygodni.
– Osobiście uważam, że konkurs był naprawdę ciężki, przede wszystkim ze względu na konkurencje i czas, jaki został nam przydzielony do poszczególnych etapów – wtóruje swojemu współzawodnikowi Andrzej Piekielnik.
Obaj finaliści będą reprezentować nasz kraj podczas półfinału międzynarodowego w Szwecji, gdzie o tytuł międzynarodowego mistrza lakiernictwa R-M rywalizować będą najlepsi lakiernicy z 17 krajów świata.

Od teorii do praktyki
Poszukiwania najlepszego lakiernika rozpoczęły się testem online, w którym udział wzięło 8 osób – młodych (do 30 roku życia) lakierników, pracujących na produktach marki R-M. Czterech, którym test poszedł najlepiej, dostało się do finału krajowego. Aby przyjrzeć się ich zmaganiom, udaliśmy się do International College of Refinish Competence (ICRC) w Szczecinie – to właśnie w halach tego nowoczesnego centrum szkoleniowego odbył się drugi etap konkursu, na który oprócz kolejnego testu wiedzy lakierniczej składały się zadania praktyczne.
– Główne zadanie polegało na polakierowaniu zestawu dwóch błotników i pokrywy silnika – relacjonuje Bartłomiej Budda, główny technik CSV. – Do tej naprawy należało zastosować technologię z użyciem podkładu typu „mokre na mokre”. Wybrany do tego...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet