Akademia Spectral – wady lakiernicze (część 2)

Seria krótkich artykułów pod zbiorczym tytułem „Akademia Spectral – wady lakiernicze” opisuje poszczególne etapy procesu lakierowania i potencjalne błędy, jakie mogą wystąpić w trakcie ich realizacji. Tym razem opisujemy proces zabezpieczenia fabrycznie nowego samochodu. Będzie on podstawą rozważań w kolejnym odcinku odnośnie do zabezpieczenia antykorozyjnego w czasie typowej naprawy lakierniczej.

Producenci samochodów w związku z udzielanymi gwarancjami podchodzą do zabezpieczenia antykorozyjnego coraz bardziej sumiennie, choć na przestrzeni ostatnich lat nawet największym, renomowanym producentom zdarzały się spektakularne „wpadki”. Najczęściej były one związane z chęcią cięcia kosztów produkcji, stosowaniem tańszych technologii. Niestety „oszczędności” te bardzo szybko spowodowały utratę zaufania użytkowników. W ostatecznym rozrachunku za problemy zapłacił klient końcowy, borykający się z korodującym autem. Na początek należałby wyjaśnić, na co producent samochodów daje gwarancję i na jaki czas?
[gallery] [/gallery]
Gwarancja producenta – na co i na jaki czas?
Producenci głośno chwalą się gwarancją na perforację. W katalogach większości z nich można zazwyczaj znaleźć zapisy o okresach ochrony perforacyjnej trwających od 8 do 12 lat. Warto się jednak przyjrzeć definicji gwarancji perforacyjnej – po krótkiej analizie okazuje się, że dotyczy ona korozji, która powstaje od środka profilu zamkniętego do zewnątrz, powodującej przerdzewienie na wskroś. W praktyce przy zabezpieczeniu dobrej jakości preparatami woskowymi profili zamkniętych przez producenta korozja perforacyjna nie powinna zaistnieć, a już...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet