Rynek wielkich możliwości

Automechanika Dubai – czy Bliski Wschód to dobry kierunek?. 30 tysięcy gości ze 119 krajów całego świata. Ponad 2 tysiące wystawców z 58 państw. 25 pawilonów krajowych (po raz pierwszy zaprezentowali się wystawcy z Iranu, Japonii, Holandii oraz Peru). 70 000 metrów kwadratowych powierzchni podzielonych na 15 hal. Targi z cyklu Automechanika odbyły się w dniach 8-10 maja w Dubaju, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Przytoczone liczby opisują największe wydarzenie branży warsztatowej na Bliskim Wschodzie i w Afryce, podczas którego licznie zaprezentowały się firmy z Polski. Co sprowadza przedsiębiorców z całego świata na targi do Dubaju? Jakie są perspektywy rozwoju firm zagranicznych w tym regionie i z jakimi ograniczeniami należy się liczyć?
[gallery] [/gallery]
Miliony ośmioletnich aut
GCC, czyli Rada Współpracy Zatoki Perskiej, to związek sześciu państw. Poza Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi i Arabią Saudyjską, tworzą go Bahrajn, Katar, Kuwejt i Oman. Rynki i potencjał Bliskiego Wschodu najłatwiej ocenić, biorąc pod uwagę siłę tych państw łącznie. Szacuje się, że liczba samochodów na drogach GCC wzrośnie do 19,1 miliona w 2020 roku (w 2015 było to 14 milionów). Oczywiście głównym graczem na tym rynku jest największe państwo regionu – Arabia Saudyjska. Niskie ceny ropy i zawirowania polityczne z pewnością nie poprawiają sytuacji gospodarczej regionu, ale eksperci są też przekonani – nie zburzy to silnej pozycji finansowej krajów z Zatoki Perskiej.
Analitycy Frost & Sulivan szacują, że do 2020 roku średni wiek aut w regionie wzrośnie do 8 lat. Dziś najmłodsze auta są w Katarze (średnio 6,9 lat), a najstarsze w Jemenie (+10). To daje dobrą odpowiedź na pytanie, czy rosnący rynek części zamiennych i usług serwisowych w tych bogatych przecież krajach ma rację bytu. Z pewnością tak. Owszem, 27% pojazdów to samochody nowe (do 3 lat). Jednak najliczniejszą grupę na drogach państw GCC tworzą samochody 10-letnie i starsze.
– Wzrost liczby samochodów na drogach regionu w połączeniu z rosnącym wiekiem aut będą napędzać popyt na rynku części zamiennych i usług – mówi Ahmed Pauwels, CEO Messe Frankfurt Middle East, organizator targów w Dubaju.
W ubiegłym roku popyt na części samochodowe w krajach GCC szacowano na blisko 8 miliardów dolarów. Zdaniem ekspertów z firmy Frost & Sulivan, za cztery lata ten popyt wzrośnie do 12 miliardów.
W regionie rośnie rynek aut ciężarowych i autobusów, czego potwierdzeniem jest obecność tego tematu na tegorocznych targach. Usługi i produkty dla aut ciężarowych prezentowało tysiąc wystawców. Popyt na ciężkie auta w krajach Zatoki Perskiej od lat utrzymuje się na wysokim poziomie. Wynika z dużych inwestycji w infrastrukturę budowlaną, handlową, logistyczną czy przemysłową. Analitycy Frost & Sulivan, którzy bardzo dokładnie przebadali cały...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet