Wieści z Genewy (cz. 2) – pojazdy studialne

W drugiej części relacji z genewskiego Salonu Samochodowego przedstawiamy kilka pojazdów studialnych. Producenci zaprezentowali w nich najnowsze możliwości techniczne, a także nieco fantazji w kształtowaniu formy nadwozia. Dominują oczywiście rozwiązania proekologiczne.

[gallery] [/gallery]
Niektóre z tych samochodów można traktować jako zapowiedź nowych modeli seryjnych, które być może niebawem pojawią się w sprzedaży. W tej grupie są także pojazdy, które z pewnością nie trafią do produkcji, a ich głównym zadaniem jest wywołanie zainteresowania stoiskiem danej firmy.

Odbiegający od standardów
Do tej ostatniej podgrupy należy stosunkowo mały samochód o nazwie Kikai, prezentowany na stoisku Toyoty. Był to najmniejszy, a jednocześnie najbardziej odbiegający od współczesnych standardów model studialny. Zamiarem jego twórców było pokazanie wielu elementów pojazdu, które zwykle są ukryte pod poszyciem nadwozia. W ten sposób doceniono specjalistów od takich podzespołów jak silnik, zawieszenia kół czy układ kierowniczy, którzy zazwyczaj pozostają anonimowi. Jak się okazuje, te mechanizmy też mogą pochwalić się swoją urodą, a przy okazji demonstrują laikom stopień złożoności współczesnego samochodu. Podczas jazdy kierowca i dwóch pasażerów mogą obserwować pracę elementów podwoziowych. W nietypowym nadwoziu tego modelu fotel kierowcy został umieszczony centralnie, natomiast boczne fotele pasażerów są nieco cofnięte. Przy rozstawie osi równym 2450 mm całkowita długość pojazdu wynosi 3400 mm. We wnętrzu wprowadzono także kilka nietypowych elementów, jak np. wskaźnik poziomu paliwa w postaci naczynia wypełnionego cieczą oraz spora strzałka będąca elementem systemu nawigacji.

Powiew świeżej bryzy
Bardziej przyziemny charakter ma propozycja Volkswagena w postaci modelu
T-Cross Breeze z otwartym nadwoziem typu kabriolet. Pojazd ten zapowiada zwiększoną aktywność marki w segmencie crossoverów, a także ich odmienną stylistykę. Gama modeli zostanie niebawem rozszerzona o samochody mniejsze od tiguana,
a więc zbliżone do polo oraz golfa. Prezentowany T-Cross Breeze jest co prawda większy od obecnego polo, gdyż jego długość wynosi...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet