Wieści z Genewy – najciekawsze nowości tegorocznego salonu

Od kilku lat w dniu poprzedzającym otwarcie Geneva International Motor Show dla dziennikarzy odbywa się oficjalna uroczystość ogłoszenia wyników corocznego plebiscytu na europejski Samochód Roku. Zaszczytny tytuł Car Of The Year 2016 otrzymał Opel Astra, któremu grono kilkudziesięciu dziennikarzy motoryzacyjnych przyznało łącznie 309 punktów. Drugim w kolejności modelem było Volvo XC90 (294 pkt.), a trzecim sportowa Mazda MX-5 (202 pkt.).

Genewski salon samochodowy ma dość długą tradycję. Tegoroczna edycja była już 86. imprezą, która otwierała samochodową wiosnę na europejskim rynku. Organizatorzy doliczyli się około 160 premier, licząc łącznie w trzech kategoriach: premiery światowe, europejskie i szwajcarskie. Było więc co oglądać i podziwiać.
Sporo nowości pojawiło się tym razem na stoisku Fiata. Nowa generacja modelu Tipo zapowiada udany powrót tej marki do kategorii kompaktów. W Genewie pojawiła się rodzina tych pojazdów składająca się z trzech wersji nadwoziowych. Oprócz znanej już wcześniej wersji trzybryłowej zaprezentowano hatchbacka w układzie pięciodrzwiowym oraz kombi. Jednym z atutów była zgrabna forma tych nadwozi, pozbawiona stylistycznych fajerwerków. Drugim atutem ma być umiarkowana cena przy dobrym wyposażeniu. Długość całkowita wersji hatchback wynosi 4,27 m, natomiast kombi jest dłuższe o około 20 cm. Na tle licznych konkurentów Tipo w wersji hatchback wyróżnia się największą podstawową pojemnością bagażnika, wynoszącą 420 dm3. Wersja kombi chwali się pojemnością 540 dm3. Zespoły napędowe (dwa ZI oraz dwa ZS) będą identyczne we wszystkich wersjach. Dużym zainteresowaniem zwiedzających cieszył się także nowy, sportowy model o tradycyjnej nazwie 124 Spider.
Na stoisku Hondy pokazano prototypową jeszcze wersję modelu Civic z pięciodrzwiowym nadwoziem typu hatchback. Ta propozycja modelu 10. generacji odchodzi od awangardowej stylistyki dwóch poprzednich, często określanej jako UFO, na rzecz bardziej przyziemnej formy z licznymi akcentami podkreślającymi sportowy charakter pojazdu. Nastąpiła istotna zmiana proporcji bryły nadwozia, bowiem zdecydowano się na wydłużenie pojazdu aż o 130 mm, czyli do długości 4500 mm, a szerokość została zwiększona o 30 mm. Równocześnie zredukowano o 20 mm wysokość całkowitą i skrócono zwisy. Zmieni się także gama...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet