Renowacja oldtimerów

Chyba nikt chociaż trochę interesujący się motoryzacją nie zaprzeczy, że samochody zabytkowe przeżywają obecnie swoją drugą młodość. Auta, które jeszcze 10 lat temu rdzewiały w starych stodołach czy na złomowiskach, dziś często warte są dziesiątki tysięcy euro.

Gwałtowny wzrost wartości oldtimerów spowodował, że aktualnie inwestycja w zabytkowe samochody jest uznawana za jedną z najbezpieczniejszych i najbardziej dochodowych lokat pieniędzy. Potencjał tego rynku widać w telewizji – oprócz znanych od ponad 10 lat „Fanów czterech kółek” na Discovery Channel czy TVN Turbo można oglądać już kilkanaście innych programów poświęconych oldtimerom, w tym również rodzimej produkcji „Retroreanimację” oraz „Samochód marzeń: kup i zrób”. Na rynku prasowym dostępny jest „Automobilista”, „Auto Świat Classic” oraz „Classic Auto”. Ale najbardziej potencjał tego rynku pozwala docenić wizyta na Techno Classica w Essen – największych na świecie targach poświęconych zabytkowej motoryzacji. W 2015 roku, na powierzchni 120.000 m2, wystawionych było kilka tysięcy samochodów o szacunkowej wartości 1.300.000.000 euro. Tak – nie pomyliła mi się liczba zer – 1,3 miliarda euro! Dla porównania, nawet największe współczesne salony samochodowe (Frankfurt czy Genewa) gromadzą auta za zaledwie 100 milionów euro i to wraz z „bezcennymi” prototypami czy służącymi do dekoracji autami Formuły 1.
Rynek oldtimerów można podzielić na trzy grupy. Pierwsza to najdroższe pojazdy kolekcjonerskie – unikalne Bugatti, Ferrari, Maserati, Astony Martiny, przedwojenne Rolls Royce’y czy Mercedesy – czyli samochody sprzedawane na aukcjach podobnie jak...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet