Przed Trybunałem Sprawiedliwości

Komisja Europejska kieruje do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości sprawę w związku z nierespektowaniem w Niemczech unijnych przepisów dotyczących gazów używanych w klimatyzacjach samochodowych. Chodzi o użycie w systemach klimatyzacyjnych pojazdów gazu o nazwie R134a, który – co podkreślają unijni urzędnicy – jest nieprzyjazny dla środowiska i zwiększa efekt cieplarniany (jego GWP = 1430). 

Jest za to dużo tańszy od gazu R1234yf, który spełnia unijne wymagania i został wybrany na następcę R134a przez stowarzyszenie SAE we współpracy z prawie wszystkimi producentami samochodów. Komisja Europejska nie zaleca żadnego konkretnego gazu. Nakazuje jedynie wybór takiego, którego GWP jest mniejsze od 150.
Szczegóły tych zapisów można znaleźć w dyrektywie unijnej 2006/40/EC. Inna dyrektywa, 2007/46/EC, mówi natomiast o tym, że to państwa członkowskie mają...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet