Najnowsze rozwiązania konstrukcyjne urządzeń kontrolno-pomiarowych do geometrii kół

Najnowsze przyrządy do pomiaru i kontroli parametrów geometrii ustawienia kół konstruowane są obecnie przede wszystkim w kierunku maksymalnego skrócenia czasu wykonywania wszystkich czynności kontrolno-pomiarowych oraz zwiększenia prostoty i wygody posługiwania się nimi

Równie istotnym kryterium przy opracowywaniu nowych rozwiązań jest ograniczenie wpływu przeróżnych czynników zewnętrznych oraz błędów obsługowych na jakość i dokładność wykonywanych pomiarów. Możliwe jest to dzięki ogromnemu postępowi technologicznemu w zakresie dostępnych podzespołów, zaawansowanych technik komputerowych oraz wykorzystywania bardzo skomplikowanych algorytmów obliczeniowych.
We wcześniejszych rozwiązaniach konstrukcyjnych tego typu urządzeń o jakości przeprowadzanego pomiaru i dokładności otrzymywanych wyników poszczególnych parametrów geometrii ustawienia kół i osi decydowały w znacznym stopniu różne, czasochłonne czynności wykonywane przez obsługującego, w praktyce nie zawsze wykonywane z należytą rzetelnością i starannością, co powodowało uzyskiwanie mało dokładnych, a w wielu przypadkach nawet błędnych pomiarów.
Kolejną niedogodnością dotychczasowych wersji urządzeń kontrolno-pomiarowych do geometrii kół było zapewnienie odpowiednio płaskiego i należycie wypoziomowanego stanowiska pomiarowego, gwarantującego poprawność otrzymywanych wyników mierzonych parametrów. Większość dotychczasowych konstrukcji urządzeń pomiarowych do geometrii wymagało także w trakcie przeprowadzania pomiaru wykonania czasochłonnej, wpływającej znacząco na jakość pomiaru czynności kompensacji bicia obręczy kół, związanej z uniesieniem pojazdu i obracaniem kół.
[gallery] [/gallery]
Urządzenia poprzedniej generacji posiadały w głowicach pomiarowych różnego rodzaju czujniki i układy elektroniczne, które były dosyć czułe na warunki otoczenia (drgania, wilgoć itp.) i podatne na uszkodzenia, a w najlepszym przypadku – na rozkalibrowanie przy uderzeniu głowicy pomiarowej lub jej upadku w trakcie użytkowania. Warunkiem koniecznym do uzyskiwania prawidłowych i wiarygodnych wyników pomiarów przy eksploatacji dotychczasowych wersji przyrządów kontrolno-pomiarowych ustawienia geometrii kół z głowicami tzw. aktywnymi jest więc ich okresowa kalibracja na odpowiednim stanowisku (wzorcowej ramie pomiarowej).
Właśnie z tych względów opracowane zostały najnowszej generacji przyrządy wykorzystujące zjawisko trójwymiarowego modelowania parametrów podwozia,...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet