W zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju – cykl życia testerów

Dzisiaj, aby być konkurencyjnym, konieczne jest rozwijanie działań ekologicznych. Dokonaliśmy kolosalnego postępu i z nawiązką przekroczyliśmy barierę 4 kg na mieszkańca, do czego zobowiązaliśmy się, wstępując do Unii. O czym mowa? Temat zagospodarowania elektrośmieci staje się priorytetem wraz z nową ustawą o zużytym sprzęcie, która ma obowiązywać od 1 stycznia 2016 r.

Interwał między debiutem kolejnej generacji samochodów jest coraz krótszy. Czy zaawansowana elektronika i rozliczne systemy bezpieczeństwa oraz komfortu współczesnych samochodów wymagają zastosowania coraz to nowszych testerów? Niekoniecznie. O możliwości naprawy testera kosztowo bezalternatywnej, które zaprojektowano tak, by była możliwa naprawa sensu stricte, dowodzą reprezentanci rynku celujący w wyposażaniu naszych warsztatów.
- Na początku był CDIF/2. Już ten tester zaprojektowano w taki sposób, był niezawodny i odporny na błędy w obsłudze, a ewentualne naprawy były szybkie i niedrogie – mówi Marek Puwalski, specjalista z firmy Axes System, która jest producentem zaawansowanych systemów elektronicznych i diagnostycznych stosowanych w technice motoryzacyjnej. - Najczęstszym powodem napraw CDIF/2 były uszkodzenia mechaniczne. W dniu dostarczenia testera do naszego serwisu, ten ustalał przyczynę oraz procedurę naprawy. Kolejny dzień to naprawa i wysyłka do warsztatu. Nawet najbardziej poważne uszkodzenia (jak np. spalenie płyty głównej) nie powodowały konieczności złomowania testera. Jako producent mogliśmy pozwolić sobie na naprawę każdego uszkodzenia w najkrótszym czasie. Ważne są również koszty – najwięcej napraw oscylowało w okolicy 80-120 zł netto.
Okazuje się, że także kompetencje zdecydowanego lidera o randze europejskiej idą w parze z propozycją ekonomicznie bezalternatywną. Jak wygląda strategia naprawy testera diagnostycznego według firmy TEXA?
- Konstruktorzy TEXA już na etapie projektowania pierwszych testerów diagnostycznych świadomie podchodzili do warunków eksploatacji oraz możliwych skutków nieprawidłowego ich użycia – przybliża filozofię włoskiego producenta Barbara Masłowska, Managing Director TEXA Poland Sp. z o.o. - Zasadą, którą się kierowali, była chęć stworzenia urządzenia, które w okoliczności jakiejkolwiek usterki umożliwiało sprawne jej usunięcie, ograniczając przy tym koszty do minimum. Z takim założeniem została zaprojektowana gama testerów TEXA Navigator TX. Większość elementów elektroniki płyty głównej umożliwia ich wymianę bez konieczności wymiany całego urządzenia. Przykładowo, jeżeli uszkodzeniu ulegnie jedna z linii diagnostycznych (spali się mikroprzekaźnik), to na szczęście architektura testerów TEXA Navigator umożliwia wymianę tych komponentów w warunkach standardowego serwisu elektroniki, uwalniając w ten sposób użytkownika od kosztów wymiany np. całej płyty głównej. Korzyścią dodaną z punktu widzenia klienta jest również lokalizacja autoryzowanego serwisu produktów, który mieści się w oddziale TEXA...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet