Typowe błędy popełniane podczas bieżącego serwisu motocykla

Bieżący serwis polega na wymianie oleju i filtrów, wymianie lub kontroli świec zapłonowych, płynów i na ogólnej kontroli stanu podstawowych zespołów motocykla. Teoretycznie to nic trudnego, a jednak okazuje się, że przy rutynowych czynnościach też nietrudno o błędy.

Podstawowym błędem popełnianym podczas bieżącego serwisu motocykla jest pozostawienie starej podkładki uszczelniającej na korku spustowym oleju. Korek ten w motocyklach najczęściej jest wykonany w formie śruby z łbem kołnierzowym, wkręcanej w miskę olejową lub dolną część bloku. Niezależnie od tego, czy wymieniamy olej w silniku, skrzynce przekładniowej lub obudowie przekładni końcowej, ze śruby zamykającej otwór spustowy oleju należy zdjąć starą podkładkę uszczelniającą i założyć nową. Podkładka uszczelniająca najczęściej wykonana jest z miękkiej miedzi lub aluminium. Ma ona za zadanie dopasować się podczas dokręcania i uszczelnić połączenie między powierzchnią kołnierza łba śruby a powierzchnią miski olejowej lub bloku. Materiał podkładki uszczelniającej ulega sprasowaniu podczas dokręcania, a powierzchnia podkładki przestaje być gładka, gdyż dopasowuje się do nierówności obu uszczelnianych powierzchni. Ponowne użycie starej podkładki nie zapewni właściwego uszczelnienia przy standardowej sile dokręcenia korka spustowego, a mocniejsze dokręcenie spowoduje uszkodzenie powierzchni uszczelnienia wykonanej w misce olejowej lub bloku. Takie uszkodzenie aluminiowego bloku wymaga niekiedy całkowitej rozbiórki silnika i wykonania ponownej obróbki mechanicznej powierzchni uszczelnienia korka spustowego, a niekiedy całkowicie dyskwalifikuje blok, gdyż podczas zbyt mocnego...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet