Wymiana paska w Fordzie Focusie C-Max 1.6 Ti

Dzięki funkcjonalnemu wnętrzu ten minivan ze znaczkiem Forda na masce spełnia wszelkie wymagania auta rodzinnego, ale również auta dla „małego biznesu”. Popularność swoją zdobył między innymi dzięki zastosowaniu nowoczesnych jednostek silnikowych.

Silniki benzynowe dostarczane do tych pojazdów charakteryzują się długą żywotnością, a dzięki ich popularności dostępność części na rynku jest nieograniczona. Napęd rozrządu w opisywanym silniku realizowany jest za pomocą paska rozrządu i podczas jego wymiany mogą powstać istotne błędy wynikające z nieprawidłowego montażu. Aby operacja ta przebiegła bezproblemowo, eksperci ContiTech Power Transmission Group przedstawiają szczegółową instrukcję, w której krok po kroku wyjaśniają procedurę prawidłowej wymiany paska.
Uwaga, producent zaleca sprawdzenie i – jeśli to konieczne – wymianę paska rozrządu co 160.000 km lub przed upływem 8 lat.
[gallery] [/gallery]
Czas wymiany to 2,9 godziny.
Wskazówka – jeśli pasek rozrządu jest wymieniany, napinacz, rolka prowadząca i pompa wody również powinny zostać wymienione. Mimo że pompa wody napędzana jest paskiem wielorowkowym, a nie paskiem rozrządu, to jednak w tym silniku napinacz paska rozrządu jest zamocowany do pompy wody. W przypadku późniejszego uszkodzenia pompy wody procedura wymiany musi być powtórzona przy użyciu nowych części, ponieważ Ford zabrania w takiej sytuacji ponownego użycia starego paska rozrządu. Konieczne jest zatem, aby zmienić pompę wody jako część zestawu w celu uniknięcia późniejszych awarii, a co za tym idzie – niepotrzebnych kosztów.
Prawidłowy montaż wymaga zastosowania następujących narzędzi specjalnych:
- blokada wałków rozrządu – OE (303-1097),
- trzpień ustalający położenie wału korbowego – OE (303-748),
- blokada koła zamachowego – OE (303-393) + OE (393-393-02),
- uchwyt koła pasowego wału korbowego – OE...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet