Naprawa wtryskiwaczy układów CR Bosch/Denso/VDO – rozwiązania Magneti Marelli

Wtryskiwacze to najmniej trwały element systemu Common Rail – ich średnia żywotność to ok. 150-200 tys. km. Zakup nowych wtryskiwaczy wiąże się często z dużym wydatkiem, czyniąc go nieopłacalnym. Alternatywą jest regeneracja, której koszt kształtuje się na poziomie od 150 do 700 zł za sztukę – to oferta, którą wprowadza coraz większa liczba warsztatów.

Często okazuje się jednak, że regeneracja nie przyniosła zamierzonego efektu, co nie dziwi, skoro niektóre warsztaty ograniczają się do umycia wtryskiwaczy w myjce ultradźwiękowej. Jednak poprawnie wykonana regeneracja powinna przywrócić oryginalne parametry pracy wtryskiwacza.
Podczas właściwej naprawy należy zwrócić uwagę na stopień zużycia wielu elementów, takich jak:
- wyrobione gniazdo kulki zaworu,
- niewłaściwy skok kulki – głośna praca wtryskiwacza, szybsze zużycie wtryskiwacza,
- trzpień zaworu sterującego,
- końcówka wtryskiwacza.

Obecnie w technologii naprawy wtryskiwaczy układu Common Rail można wyróżnić 3 fazy:
- pierwsza faza polega na wymianie końcówki rozpylacza,
- druga faza polega na wymianie pierścienia...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet