Zima w lakierni, czyli o korzyściach z promiennika w warsztacie lakierniczym

Kiedyś nadejście zimy oznaczało przymusową przerwę w pracy warsztatów lakierniczych. Dziś kabiny lakiernicze oraz promienniki znacząco wydłużają sezon. Krótko o wyborze właściwego promiennika.

Przy lakierowaniu całego samochodu lub większej jego części najlepiej jest wysuszyć jego świeżą powłokę w kabinie lakierniczej. Jednak naprawy o tak dużym zakresie należą już dziś do rzadkości.
Obecnie większość napraw blacharsko-lakierniczych ogranicza się do pojedynczych elementów samochodu (drzwi, błotnik, maska). Badania statystyczne wykazują, że w około 80% przypadków naprawia się jeden, najwyżej dwa elementy. Przy tego rodzaju naprawach suszenie świeżo położonej powłoki w kabinie lakierniczej jest bardzo nieekonomiczne.
Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest więc w takim przypadku użycie promiennika podczerwieni. Działa on tylko na wybrany obszar i bardzo przyspiesza proces jego suszenia.
[gallery] [/gallery]
Rodzaje promieniowania
Promieniowanie elektromagnetyczne, do którego należy również światło, dzieli się na trzy zasadnicze zakresy:
- IR/fale podczerwone – najdłuższe,
- światło widzialne – widziane gołym okiem przez człowieka,
- UV/ultrafiolet – fale krótsze od...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet