Regeneracja EPS (cz. 7) Renault Clio III i Modus III (cz. 2)

Kontynuujemy przegląd techniczny układu EPS Renault Clio III i Renault Modus III produkcji TRW. Dla ułatwienia kontynuujemy też numerację z poprzedniego artykułu.

Po wymianie tranzystorów polowych mosfet (patrz poprzedni rozdział) możemy pracować bezpośrednio na centralce, dokonując wymiany przekaźnika (rys. 10, żółta strzałka) na nowy firmy EMMETEC: W-01005 lub W-01005A. Warto pamiętać, że przekaźnik, będąc komponentem elektromechanicznym, podlega zużyciu, dlatego na wszelki wypadek jest wymieniany zawsze, nawet jeśli działa bez zarzutu.
[gallery] [/gallery]
Tymczasem pozostałe komponenty mogą zostać wymienione, kiedy zaczynają sprawiać problemy (patrz tabela):
- kondensatory (rys. 10, niebieskie strzałki) na EMMETEC W-05129,
- EEPROM (rys. 10, biała strzałka) na EMMETEC W-01030,
- moduł CAN – Controller Area Network, szeregowa magistrala komunikacyjna (rys. 10, czerwona strzałka), na EMMETEC W-01015,
- moduł sterowania silnika (rys. 11, niebieska strzałka) na EMMETEC W-01016.

Po wymianie tych komponentów, które tego wymagają, należy umieścić płytę na wsporniku, zwracając uwagę, aby przez każdy...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet