Układ elektronicznie sterowanego sprzęgła ZF

To innowacyjne rozwiązanie daje producentom samochodów nowoczesne narzędzie do projektowania bardziej efektywnych pojazdów osobowych z manualnymi skrzyniami biegów.

Dzięki systemowi Clutch-by-Wire (CBW) firma wprowadza elektromechaniczny system siłowników, który po raz pierwszy kontroluje układ pedału sprzęgła niezależnie i bez połączenia mechanicznego. Rozwiązanie to wprowadza do skrzyń manualnych możliwość ograniczania zużycia paliwa, która wcześniej zarezerwowana była dla pojazdów ze skrzyniami automatycznymi oraz zautomatyzowanymi.
W porównaniu do przekładni w pełni automatycznej zmiany biegów udział przekładni manualnych na rynku będzie stopniowo maleć. Aktualne prognozy dla segmentu pojazdów klasy średniej i niższej na rynkach wschodzących wskazują jednak na wzrost sprzedaży przekładni manualnych w dłuższym okresie. Stale rosnące normy emisji spalin sprawiły, że konieczne stało się wdrożenie efektywniejszych systemów przeniesienia napędu również w konwencjonalnych – manualnych – przekładniach. Właśnie dlatego specjaliści koncernu ZF opracowali układ sprzęgła typu Clutch-by-Wire. Idea projektu zakłada uruchamianie sprzęgła za pomocą zintegrowanego silnika...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet