Oszczędnościowa wymiana i ogromne walory techniczno-dydaktyczne – zestawy naprawcze

Można zaryzykować tezę, że tzw. kity są dziś bardziej popularne w krajach, w których stawka rbg jest wysoka. Popularność zestawów będzie jednak rosła, a szczególnie dynamicznie w krajach, które dziś stanowią rezerwuar tańszej siły roboczej. Zestaw naprawczy to kompletna propozycja, ciekawsza o tyle, że doposażona we wszystkie akcesoria, a nierzadko także w dedykowane narzędzia.

Francja, Niemcy, Wielka Brytania – to najważniejsze rynki zbytu dla zestawów naprawczych. Tylko we Francji w minionym roku na rynek automotive trafiło aż 1,57 mln kitów. Gdyby zapytać, jakie są ich walory, na pierwszym miejscu usłyszelibyśmy – oszczędność czasu. Coraz więcej producentów uzupełnia swoją ofertę produktową o takie zestawy naprawcze, dopasowane do różnorodnych potrzeb rynku niezależnego. Przeważają części do układu sterowania oraz zawieszenia, łożyska kół, części do silnika (np. zestaw paska rozrządu), pompy wody oraz specjalne narzędzia do montażu.
- Uniewrażliwienie na ryzyko błędów to niepodważalna zaleta zestawów typu kit. To także pomysł na rozliczanie szkód przez TU, które dotąd nie zawsze chciały partycypować w kosztach użycia galanterii i mniej istotnych dla odbudowy pojazdu drobiazgów, jak np. zaślepki, opaski zaciskowe – mówi Yoann Lootens, Automotive Aftermarket – Sales Manager Poland firmy Hutchinson. - We Francji i w Niemczech panuje zasada, że użycie zestawu naprawczego stanowi o powodzeniu napraw i stanowi główny filar uznaniowości gwarancji napraw przeprowadzonych na rynku wtórnym przez koncerny samochodowe. W tej chwili nasza firma już w ponad 98% pokrywa zapotrzebowanie europejskiego parku samochodowego. Nasz master-kit to świetny przykład ekonomicznego argumentu na rzecz zestawów, bo zestawy „mistrzowskich zestawów” zawierają wszystkie niezbędne akcesoria, a taki komplet jest o ok. 30% tańszy od zakupu niezbędnych elementów osobno.
Nie bez znaczenia jest ewolucja w dziedzinie projektowania... opakowań. Dla nikogo nie stanowi tajemnicy, że ryzyko zgniecenia pudełek z zestawami typu kit jest niemałe. Nowy pasek rozrządu marki Hutchinson to nie tylko zmiany szaty graficznej opakowania. Ustandaryzowano wymiary pudełek, by uprościć zadanie detalistom i hurtownikom. Profesjonalnie zaprojektowane i w 100 procentach degradowalne opakowanie skrywa dedykowane i dopracowane wytłoczenia, które chronią detale przed ryzykiem uszkodzenia.
[gallery] [/gallery]
Know-how
Standardem staje się dołączanie do zestawu szczegółowych instrukcji montażu i generalnie know-how jest coraz bardziej kompleksowe. Obok instrukcji w tradycyjnej formie producenci sugerują pobieranie ich z zasobów internetowych. Wystarczy zwykle wpisać specjalny kod z opakowania zakupionego produktu. Póki co dominują instrukcje on-line w języku niemieckim, acz w dobrym tonie jest tłumaczenie ich na języki rodzime fachowców branży warsztatowej.
Aż do 70% zaoszczędzonych kosztów z rozszerzonymi zestawami MEYLE-Kits do oszczędzających czas napraw wału Kardana – tak brzmi slogan najnowszej propozycji firmy Wulf Gaertner Autoparts AG, która nie tylko konstruuje, produkuje i rozprowadza wysokiej jakości sprawdzone części zamienne do samochodów. Te na potrzeby rynku aftermarket są optymalizowane konstrukcyjnie w porównaniu do części montowanych...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet