Jesienne nowości z Frankfurtu (2)

W tegorocznej edycji Salonu Samochodowego we Frankfurcie nad Menem, w odróżnieniu od poprzednich, nie brakowało pojazdów studialnych pochodzących od europejskich producentów. Zdecydowana większość tych samochodów korzysta z ekologicznych zespołów napędowych. Proces elektryfikacji w motoryzacji wyraźnie przyspiesza. Prezentowano także wiele rozwiązań interesujących pod względem stylistycznym.

[gallery] [/gallery]
Honda Project 2&4

Honda prezentowała nietypowy, jednoosobowy pojazd studialny o nazwie „Honda Project 2&4”. Jest to samochód, który zwyciężył w konkursie dla wewnętrznych zespołów designerskich, a który stara się połączyć najlepsze cechy pojazdów dwu- i czterokołowych. Spod skąpego nadwozia wyłania się kompaktowa struktura ramowa oraz poszczególne podzespoły pojazdu.
Do napędu zastosowano silnik ze sportowego motocykla RC213V. Opracowana z myślą o wyścigowym motocyklu jednostka w układzie V4 ma pojemność skokową 999 cm3 i rozwija moc maksymalną 158 kW (215 KM) osiąganą przy 13.000 obr./min. Za przeniesienie napędu odpowiada sześciobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia przekładniowa.
Pojazd ma 3040 mm długości, 1820 mm szerokości i 995 mm wysokości, a jego masa własna wynosi zaledwie 405 kilogramów, co w połączeniu z jej optymalnym rozkładem i nisko położonym środkiem ciężkości zapewnia doskonałe prowadzenie.
Ciekawym rozwiązaniem jest specjalna konstrukcja fotela kierowcy, zawieszona tuż nad jezdnią, po lewej stronie pojazdu. Rozwiązanie „pływającego” fotela tworzy efekt jazdy sportowym motocyklem.

Citroën Aircross
Francuska marka zaprezentowała nowego, oryginalnego crossovera. Model o nazwie Aircross Concept wyróżnia się niebanalnym wyglądem nadwozia, daleko wyprzedzającym aktualne trendy. Zwarte, dwubryłowe nadwozie o muskularnej formie i długości 4580 mm ma układ pięciodrzwiowy, ale wnętrze zostało przewidziane na cztery osoby. Brak środkowych słupków nadwozia ułatwia zajmowanie miejsc. Atrakcyjność wnętrza podnosi jego kolorystyka i ukształtowanie foteli oraz dwa duże wyświetlacze na tablicy rozdzielczej.
Na przygotowanie do jazdy w terenie wskazują liczne osłony rozmieszczone wokół nadwozia. Wykorzystano znany z modelu Cactus system ochronny Air Bump, ale umieszczono go w wystających fragmentach zderzaków i progach. Zastosowano koła jezdne o średnicy wynoszącej aż 22 cali. Wszystkie lampy zostały wykonane w technologii LED.
Do napędu pojazdu wykorzystano...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet