Dlaczego lakier samochodowy jest odporny na UV?

Lakiery samochodowe są systemami wielowarstwowymi, w których każda warstwa spełnia ściśle wyznaczoną funkcję. Spodnia warstwa odpowiada za dobrą przyczepność i ochronę antykorozyjną. To najczęściej w przypadku lakiernictwa renowacyjnego – grunt epoksydowy lub reaktywny.

Kolejną warstwę tworzą podkłady wypełniające, które zwiększają odporność na odkształcenia mechaniczne i pełnią rolę wyrównującą. Dobrej jakości podkłady zawierają również składniki antykorozyjne (przykładowo CP 365 marki Profix). Te dwie warstwy, które są niewidoczne dla użytkowników pojazdów, pełnią bardzo ważną funkcję antykorozyjną, która odpowiada za długowieczność karoserii.
Ostatnia warstwa decyduje o końcowym efekcie wizualnym. Powłoka wierzchnia w lakiernictwie renowacyjnym może być zbudowana z kilku części. Mogą to być np. lakiery bazowe, nadające barwę z efektami wizualnymi (np. lakiery perłowe) lub w przypadku kolorów solidowych lakier akrylowy.
Na koniec mamy powierzchnię bezbarwną, także matową, odpowiedzialną za połysk lub jego brak, gładkość, a także odporność na zarysowanie. Należy...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet