Jesienne nowości z Frankfurtu (1)

Internazionale Automobile Austelung we Frankfurcie nad Menem to największa europejska impreza prezentująca samochodowe nowości. Odbywa się co dwa lata, a tegoroczna edycja była już 66. z kolei. Uczestniczyło w niej około 1000 wystawców z 35 krajów, a wśród nich dominowały oczywiście firmy niemieckie. W pierwszej relacji prezentujemy samochody seryjne, rozpoczynając od kompaktowych nowości, którymi były Opel Astra oraz Renault Megane.

Nowa, lekka Astra
Sukcesy Opla w tym segmencie zaczęły się od modelu Kadett, a nowa Astra stanowi jego kontynuację. Do dziś wyprodukowano już 24 miliony samochodów Kadett i Astra. Nowa generacja Astry powstała na zupełnie nowej, lekkiej platformie. W zależności od wersji jest ona co najmniej o 120 kg lżejsza od poprzedniczki. Długość samochodu wynosi 4,37 metra, czyli o prawie 50 mm mniej w porównaniu z poprzednią generacją, natomiast szerokość zmniejszyła się o 5 mm. Wysokość została zredukowana o 25 mm. Mimo rozstawu osi skróconego o 20 mm wzrosła przestrzeń wnętrza nadwozia. Zmienione kształty i wymiary mają korzystny wpływ na własności aerodynamiczne. Współczynnik oporu aerodynamicznego Cx najbardziej opływowej wersji wynosi jedynie 0,285.
W Astrze będą montowane silniki wysokoprężne i benzynowe o pojemności od 1 do 1,6 dm3, rozwijające moc od 70 kW (95 KM) do 147 kW (200 KM). Najbardziej ekologiczną jednostką benzynową jest trzycylindrowy silnik 1.0 Direct Injection Turbo o mocy 77 kW (105 KM). Nowa Astra z tą jednostką i manualną, zautomatyzowaną skrzynią biegów Easytronic 3.0 emituje w cyklu mieszanym 96 gramów CO2 na km i zużywa tylko 4,2 dm3 paliwa na 100 km. Najmocniejszą jednostką benzynową w nowej Astrze jest silnik 1.6 Direct Injection Turbo rozwijający moc 147 kW (200 KM).
Silnik Diesla 1.6 CDTI jest dostępny w trzech wariantach różniących się osiągami. Moc maksymalna wynosi od 70 kW (95 KM) do 100 kW (136 KM) Niezależnie od wariantu silnik ten w połączeniu z sześciobiegową przekładnią manualną emituje zawsze poniżej 100 g CO2 na km.
[gallery] [/gallery]
Renault Megane
Megane to jeden z kluczowych modeli w gamie pojazdów firmy Renault. Pierwszy samochód o tej nazwie pojawił się na rynku 20 lat temu, a dotychczas sprzedano ponad 6,5 mln egzemplarzy tego modelu w trzech generacjach. Na tym Salonie debiutowała czwarta generacja z nowym, nieco większym nadwoziem typu hatchback. Rozstaw osi zwiększono w stosunku do poprzednika o 28 mm. Dodatkowo wyraźnie powiększono rozstawy kół z przodu i z tyłu, dzięki czemu wnętrze będzie bardziej obszerne. W efekcie długość całkowita wzrosła do 4,36 m, natomiast wysokość zmniejszono do 1,45 m. Stylizacja nadwozia jest bardziej dynamiczna, ale zachowuje typową dla marki formę przedniej ściany. Bardziej rozbudowane tylne nadkola nawiązują do crossoverów Renault. Ciekawe kształty otrzymały LED-owe światła dzienne oplatające przednie lampy....

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet