Regeneracja EPS (cz. 6)

Renault Clio III i Modus III. Przystępujemy do przeglądu technicznego układu EPS (ang. Electronic Power Steering, elektroniczny system wspomagania układu kierowniczego) do Renault Clio III oraz Renault Modus produkowanego przez TRW.

Przede wszystkim należy odizolować obudowę zawierającą komponenty EPS od reszty układu kierowniczego:
- odkręcić śrubę mocującą przegub krzyżakowy wału wyjściowego (rys. 1),
- usunąć cztery śruby, które blokują uchwyt/wspornik podtrzymujący (rys. 2),
- odłożyć wspornik (rys. 3 i 4) tak, by rozdzielić obydwa zespoły.

CPU (Central Processing Unit, procesor)
Aby otworzyć skrzynkę z CPU, przy użyciu płaskiego i prostego śrubokręta należy odgiąć na zewnątrz cztery zaczepy pokrywy (rys. 5), unieść pokrywę, używając siły, która pozwoli pokonać opór kitu uniemożliwiającego kondensatorom wibrowanie poprzez przytwierdzenie ich do pokrywy (rys. 6).
Odkręcić śrubę, która przymocowuje centralkę do korpusu mechanizmu kierowniczego (rys. 7) i usunąć ją (rys. 8).
Używając odpowiedniej stacji lutowniczej, jak na przykład EMMETEC Z-19400 (rys. 9), usunąć luty z wnętrza czerwonych elips z rys....

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet