Regeneracja pompowtryskiwaczy

Układy zasilania silników wysokoprężnych, wykorzystujące pompowtryskiwacze, stosowane były głównie w samochodach osobowych i dostawczych koncernu Volkswagen. Można je spotkać również w silnikach pojazdów ciężarowych, np. Volvo.

Konstrukcja pompowtryskiwacza, który jest połączeniem pompy i wtryskiwacza w jednej obudowie, umożliwia uzyskanie wysokiej wartości ciśnienia wtryskiwanego paliwa. Dzięki temu silniki wyposażone w taki system zasilania odznaczają się niskim zużyciem paliwa i dobrą dynamiką oraz niską emisją toksycznych składników spalin. Obsługa i naprawa pompowtryskiwaczy w dalszym ciągu przysparza wielu problemów, ponieważ wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy i urządzeń.

Uszkodzenia
Faktem jest, że uszkodzenie pompowtryskiwacza może spowodować:
- zwiększenie zadymienia spalin (czarny dym z rury wydechowej),
- spadek mocy silnika,
- nierówną pracę silnika,
- zwiększoną hałaśliwość silnika,
- w ekstremalnych przypadkach uszkodzenie tłoka lub zaworu,
- problemy z poprawnym działaniem zaworu recyrkulacji spalin i układu zmiennej geometrii w turbosprężarce.

Należy jednak zaznaczyć, że źródłem wymienionych objawów może być również uszkodzenie innych podzespołów silnika. Dlatego też przed wydaniem ostatecznej diagnozy dobrze jest przeprowadzić dokładne oględziny i pomiary sprawności pompowtryskiwaczy. Zarówno test, jak i profesjonalną  regenerację pompowtryskiwaczy oferuje firma Turbo-Tec.
[gallery] [/gallery]
Weryfikacja i test...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet