Artykuły » 09/2015 » Części » Świece żarowe

Świece żarowe

W silnikach z zapłonem samoczynnym do zainicjowania procesu spalania w cylindrach nie jest potrzebna iskra wytwarzana przez świece zapłonowe. W silnikach tej konstrukcji, przy normalnych (dodatnich) temperaturach otoczenia, zapłon paliwa w cylindrach następuje samoczynnie w chwili wtryśnięcia go w odpowiednim momencie i pod wymaganym, wysokim ciśnieniem do cylindrów, w których znajduje się nagrzane powietrze sprężone przez tłoki.

Uzyskanie zapłonu samoczynnego przy wtrysku paliwa w tej konstrukcji silników jest utrudnione przy ujemnych temperaturach otoczenia, ponieważ warunkiem uzyskania zapłonu jest temperatura powietrza w cylindrze wynosząca minimum 350°C. W związku z tym konstrukcje silników z zapłonem samoczynnym muszą być wyposażone w świece żarowe, umiejscowione w każdej z komór spalania, gwarantujące podgrzanie powietrza napływającego do cylindra w trakcie zimnego rozruchu.
Świece żarowe wykonane są w formie specjalnych grzejników punktowych, które mają przewód grzejny (często w postaci spirali) umieszczony w obudowie metalowej lub ceramicznej. Prąd do spirali doprowadzany jest przez elektrodę umieszczoną w korpusie świecy, która jest połączona przewodami z instalacją elektryczną.
Odpowiednia konstrukcja świecy żarowej umożliwia zamianę dostarczonej do niej energii elektrycznej na energię cieplną. Spirala grzejna świecy żarowej rozgrzewana jest w ten sposób do temperatury od 850 do 1350°C, w zależności od rodzaju i konstrukcji świecy.
Świeca żarowa umieszczona jest w każdym z cylindrów silnika z zapłonem samoczynnym w miejscu powstawania mieszanki. Konstrukcje świec żarowych, w związku z bardzo ciężkimi warunkami pracy panującymi wewnątrz...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet