Łożyska kół – wskazówki odnośnie montażu

Montaż łożysk wydaje się z pozoru łatwą operacją, oczywiście pod warunkiem, że zostanie przeprowadzona bardzo starannie, a montujący je mechanik wykaże się wiedzą, dzięki której będą one pracowały długo i bezproblemowo oraz nie zniszczą się już podczas samej wymiany.

W przypadku łożysk nie jest ważne, jak dany samochód wypada w rankingach bezawaryjności. Niektóre elementy auta po prostu zużywają się podczas eksploatacji, więc konieczna jest ich wymiana. W przypadku łożysk ich uszkodzenie jest łatwe do zdiagnozowania, ponieważ po prostu zaczynają hałasować podczas pracy. Z czasem hałas ten przekształca się w stukanie i wreszcie łożysko ulega całkowitemu uszkodzeniu, a wraz z nim często inne elementy.
Przyczynami powstawania hałasu w pracującym łożysku mogą być:
- odciśnięcie kulek/wałeczków w bieżniach powstałe przy nieprawidłowym montażu,
- zużycie kulek i bieżni na skutek nierównomiernego napięcia osiowego wałka osadzonego w łożysku,
- korozja bieżni lub kulek/wałeczków powstała przez dostanie się wody do wnętrza łożyska,
- rozwarstwienie zmęczeniowe, wynikające ze zbyt dużych obciążeń łożyska,
- zmęczenie powierzchniowe powstałe przez przegrzanie łożyska lub ubytek środka...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet