Regeneracja EPS (cz. 5)

Przegląd techniczny układu EPS Fiata Stilo (II) W poprzednim artykule przedstawiliśmy sposób wymiany komponentów podlegających zużyciu, które wchodzą w skład układu EPS Fiata Stilo, Bravo i Idea (a więc także Lancii Musa). Tym razem skupimy się na wymianie elementów, które mimo że nie podlegają zużyciu, mogą stwarzać pewne problemy.

Opiszemy również, w jaki sposób należy wykonywać prace na silniku i na czujniku optycznym.
Dla ułatwienia kontynuujemy numerację z poprzedniego artykułu.
L. Wymienić wszystkie pozostałe elementy podlegające zużyciu (nawet te działające), które wcześniej czy później zaczną stwarzać problemy, czyli przekaźnik (W-01005 lub W-01005A – fot. 14, czerwona strzałka), mosfety i chip sterujący silnikiem (W-01016 lub W-01033 – fot. 14, jasnoniebieska strzałka).
M. Chip can (W-01011 – fot. 14, żółta strzałka) można wymienić zapobiegawczo lub w razie konieczności, kiedy występują problemy z komunikacją, na przykład w przypadku błędów silnika i sygnału prędkości.
N. Jeżeli chip EEPROM spali się (fot. 14, fioletowa strzałka), należy go zastąpić chipem W-01030 i ponownie zaprogramować. Przeprogramowanie może być konieczne również na oryginalnym chipie, który jeszcze działa, ale jest rozprogramowany lub kiedy układ EPS zainstalowany wcześniej – dla przykładu – w Fiacie Stilo zostaje zainstalowany w Lancii Musa bądź w pojeździe tego samego typu, ale o innym nadwoziu i silniku. Przeprogramowanie można wykonać w jeden z dwóch sposobów:
- za pomocą urządzenia przeprogramowującego Emmetec Z-19200 (fot. 15) odczytać i skopiować informacje zawarte w pamięci EEPROM wymienianego układu EPS,...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet