Efekt synergii dwóch gigantów

O ile poprzednia międzynarodowa konferencja ZF przebiegała pod hasłem Motion and Mobility, to tym razem najczęściej przewijającym się sloganem wiodącego dostawcy układów zawieszenia i przeniesienia napędu była Integracja. Konsolidacja struktur idzie w parze z promocją rozwiązań, które odpowiadają na rozliczne potrzeby współczesnych kierowców.


Kluczowym tematem 2015 roku jest oczywiście finalizacja przejęcia TRW i integracja tej firmy ze strukturami ZF, co nastąpiło ostatecznie 15 maja br. W wyniku realizacji przyjętej strategii biznesowej koncern ZF Friedrichshafen AG przewiduje rekordowe wzrosty sprzedaży we wszystkich segmentach produktowych. Rok 2015 to dla ZF również ważna rocznica. Dokładnie 100 lat temu, 9 września 1915 roku, powstał trzon dzisiejszej firmy – spółka „Zahnradfabrik GmbH", ówczesny wiodący producent kół zębatych i przekładni do statków powietrznych, samochodów i okrętów.
- Połączenie firm ZF i TRW stanowi okazję do zwielokrotnienia naszej innowacyjności w sektorze Automotive dla realizacji megatrendów, jakimi są wydajność, bezpieczeństwo i rozwiązania przybliżające nas do w pełni autonomicznych pojazdów. O potencjale naszej firmy świadczą liczby. Działamy w 40 krajach, w 230 lokalizacjach, zatrudniając 134 tysiące pracowników. Ten rok jest wyjątkowy, bo zmienia się struktura firmy ZF, dla której filarami przewagi konkurencyjnej staje się 5 obszarów aktywności ściśle skorelowanych z markami produktowymi – oznajmił dr Stefan Sommer, Chief Executive Officer ZF.
Firma ZF jest oczywiście wiodącym producentem rozwiązań z zakresu układu napędowego i podwozia. Międzynarodowemu gronu dziennikarzy motoryzacyjnych przedstawiono najnowsze projekty z tego segmentu. Część z nich stanowi rozwinięcie koncepcji sprzed dwóch lat. Większość to zupełnie nowe propozycje, które zdają się faktycznie wyznaczać przyszłe standardy dotyczące wygody prowadzenia pojazdu, bezpieczeństwa, niezawodności i ekonomiki. Koncepcyjne i seryjne rozwiązania mieliśmy okazję przetestować podczas prób drogowych na terenach ADAC (driver training center) pod Berlinem na początku lipca br. Dodajmy, że „Nowoczesny Warsztat” był jedyną polską redakcją zaproszoną na to wydarzenie.

Kompozytowa technologia
Z pokusą zwiększenia ładowności i polepszenia stabilność pojazdu podczas dynamicznej jazdy wiąże się konieczność wzmocnienia zawieszenia, więc i ciężaru takiego podzespołu. ZF już kilka lat temu zapowiadał wdrożenie seryjnej produkcji elementów zawieszenia z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem szklanym (GRP). My testowaliśmy VW Golfa, w którym w tylnym zawieszeniu znalazł się takiej koncepcji poprzeczny resor. Za redukcją masy o 6 kg (13% mniej) w porównaniu do rozwiązania wielowahaczowego idzie też uproszczenie budowy (mniej komponentów składowych). A wrażenia za kierownicą? Trzeba...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet