Czy teraz „anglik” się opłaca?

Już 15 sierpnia wszedł w życie przepis pozwalający na rejestrację w Polsce samochodów z kierownicą po prawej stronie. Jak kształtować się będą teraz koszty przystosowania pojazdu z Anglii do jazdy po polskich drogach i w jaki sposób zmiana ta może wpłynąć na rynek części samochodowych?

Jak szacują eksperci motoryzacyjni sieci ProfiAuto, dotychczas koszt przystosowania do ruchu prawostronnego samochodu popularnej, sprowadzanej z Anglii marki (Volkswagen, Škoda, Audi, Opel) wahał się w obrębie 4-10 tys. PLN. Niwelował on więc znacznie oszczędności wynikające z niskiej ceny samochodu zakupionego na wyspach. Wchodzący właśnie w życie przepis zezwalający na rejestrację w Polsce samochodów z kierownicą po prawej stronie sprawia, że „przestawka” kierownicy na lewą stronę nie będzie już wymagana. Według szacunków ProfiAuto pojazd będzie można teraz przystosować do ruchu, np. przeznaczając na to około 660-700 PLN (szacunek na podstawie modelu Opel Astra G 1998-2009). Pojawić się jednak mogą inne, niewymierne „koszty” jazdy z kierownicą po prawej stronie po polskich drogach.

Po prawej zgodnie z prawem
Zgodnie z przepisem, który wszedł w życie 15 sierpnia, pojazdy z kierownicą po prawej stronie powinny zostać dostosowane do ruchu prawostronnego w zakresie: świateł zewnętrznych, lusterek wstecznych, prędkościomierza wyskalowanego w km/h (lub jednocześnie w km/h i mph). Jak tłumaczą eksperci, zmiana ta będzie kosztować około 660-700 PLN. W popularnym Oplu Astra G na kwotę tę złożą się kolejno: 200 PLN – reflektory przednie, 200 PLN –...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet