Wady lakiernicze

Chyba nie ma na świecie lakiernika, który nigdy niczego nie poprawiał na naprawianym samochodzie. Doświadczone oko prawie na każdym lakierowanym aucie znajdzie jakieś ślady działalności lakiernika.

Strony internetowe i katalogi firm produkujących materiały lakiernicze są pełne informacji na temat wad lakierniczych – przyczyn ich powstawania, zapobiegania i usuwania. Nie ma sensu po raz kolejny publikować całej ich listy, skoncentrujemy się więc tutaj raczej na zagadnieniach ogólnych niż dokładnej analizie kilku z nich.
Najogólniej, wady powłok lakierniczych można podzielić na dwie grupy: aplikacyjne i eksploatacyjne. Dużo prostsze do analizy są te drugie – zaliczają się do nich takie wady, jak: kredowanie powłoki, utrata połysku, odbarwienia, odpryski, rysy, korozja itp. Pojawiają się one wskutek zwykłych uszkodzeń mechanicznych (np. odpryski od kamieni) lub po upływie dłuższego czasu od naprawy, na skutek działania czynników atmosferycznych. Jeśli dzieje się to w stosunkowo krótkim czasie, to mogą być one spowodowane nieodpowiednią jakością użytych materiałów lakierniczych lub błędną technologią naprawy. Ale jeśli wszystko było wykonane prawidłowo, to niektóre wady są nieuchronne. Jest tylko kwestią czasu i warunków, kiedy się pojawią.
Typowy przykład to kredowanie i degradacja lakierów pod wpływem promieniowania UV. W krajach Europy Południowej, o bardzo gorącym i słonecznym klimacie, nawet nowe, fabrycznie polakierowane auta często już po 6-8 latach zaczynają wyglądać jak stare „rupiecie”!...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet