Lakierowanie tworzyw sztucznych

W branży motoryzacyjnej zapotrzebowanie na tworzywa sztuczne wzrasta każdego roku. Dzisiejsze samochody produkowane w sposób innowacyjny zawierają w swojej konstrukcji nawet do 100 kg tworzyw sztucznych. Ma to ogromne znaczenie nie tylko estetyczne, ale również ekologiczne: zmniejszenie zużycia paliwa oraz ograniczenie emisji CO2.

Tworzywa sztuczne stosuje się do produkcji wielu różnych komponentów, są to m.in.:
- zbiorniki paliwa, zbiorniki płynów do spryskiwaczy (PE),
- podłoga podwozia, wykładziny wewnętrzne (PVC),
- pokrywy silnika i kół, kołpaki (PA),
- pasy przednie (ABS),
- zderzaki, spoilery, obudowy spoilera (PP, PC, elastyczny poliuretan),
- części układu zapłonowego, czujniki (PBT),
- błotniki, tylna klapa i inne elementy karoserii (PPE),
- bagażniki, maski silnika, elementy nadwozia (tworzywa sztuczne wzmacniane włóknem szklanym),
- wypełnienie foteli, tapicerki, deski rozdzielcze (PUR),
- uszczelnienie silnika, skrzyni biegów (SI),
- tkaniny, pokrywy, pasy, poduszki powietrzne (UP),
- węże i przewody, uszczelki, amortyzatory i elementy zawieszenia, paski klinowe i rozrządu (SBR/NBR),
- elementy samochodów sportowych (EP).
[img_full]15226|Tab. 1. Oznaczenie symboli termoplastycznych tworzyw sztucznych i ich właściwości.[/img_full]
[img_full]15227|Tab. 2. Oznaczenie symboli termoutwardzalnych tworzyw sztucznych i ich właściwości.[/img_full]
[img_full]15228|Tab. 3. Oznaczenie symboli elastomerów i ich właściwości.[/img_full]
Podział i właściwości tworzyw sztucznych
Tworzywa termoplastyczne w wyniku działania podwyższonej temperatury przybierają postać płynu, a po ochłodzeniu twardnieją. Można je wielokrotnie przetwarzać, co ma ogromne znaczenie dla ochrony środowiska (tab.1).
Tworzywa termoutwardzalne w wyniku działania podwyższonej temperatury przechodzą nieodwracalnie ze stanu plastycznego w stan utwardzony. Cechują się sztywnością, nierozpuszczalnością oraz dobrymi własnościami elektroizolacyjnymi (tab.2).
Elastomery charakteryzuje zdolność do odwracalnej deformacji pod wpływem działania sił mechanicznych z zachowaniem ciągłości struktury, doskonała elastyczność i wysoka stabilność wymiarowa (tab.3).
Proces nakładania powłok lakierniczych na twarde tworzywa sztuczne w systemie PerfectPlus
Powierzchnię przed lakierowaniem...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet