INA KIT – zestawy z pompą wody i termostatem

Podczas naprawy pojazdu, w którym pompa wody znajduje się w napędzie rozrządu, powinna ona zostać każdorazowo wymieniona wraz z paskiem i kompletem rolek. Po wymianie zestawu rozrządu siła wywierana na elementy układu wzrasta ponownie do oryginalnego stanu. To powoduje wzrastające zużycie pozostawionej starej pompy wody.

Elementami, które podlegają największemu zużyciu w pompie wody, są uszczelniacze i łożysko. Z tego powodu w większości przypadków zmiana pompy wody według wymogów fabrycznych musi odbyć się wraz z wymianą paska rozrządu. Szeroka oferta zestawów INA KIT z pompą wody pozwala na kompletną wymianę zestawu rozrządu oraz daje pewność montażu komponentów wysokiej jakości.

Konstrukcja i zasada działania pompy wody
Pompa wody zapewnia obieg płynu chłodzącego w układzie chłodzenia, tym samym absorbuje ciepło z silnika i zasila obieg nagrzewnicy ciepłą cieczą. W zależności od rozwiązania pompa jest zamontowana z kołem pasowym lub bez – koło to może być profilowane lub płaskie w zależności od tego, przez którą stronę paska jest napędzane. Kluczowym elementem pompy wody jest wirnik. Został on zaprojektowany i skonstruowany w celu zapewnienia optymalnych osiągów i ochrony przed powstawaniem tzw. korka parowego, powstałego w wyniku działania kawitacji. Podstawowe znaczenie dla właściwości wirnika, a tym samym osiągów pompy, posiada materiał, z jakiego jest on zrobiony. Jeszcze kilka lat temu podstawowym materiałem, z którego tworzone były wirniki,...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet