Z diagnozą (kierowcy) po drodze

Skoro współczesne samochody są niczym „komputery na kołach”, to również ich diagnostyka wymaga rozwiązań z zakresu IT. Testery w nowoczesnym warsztacie muszą być szybkie i proste w obsłudze. Liczy się każda sekunda, więc nawet zbyt długa aktywacja narzędzia i ładowanie oprogramowania to czas stracony. Co decyduje o powodzeniu operacji?

Standardem są dziś testery gwarantujące obsługę bezprzewodową (WiFi). Walor ten warto rozważyć pod kątem niezawodności połączenia. Co już dziś jest wiodącym rozwiązaniem, a w jakim kierunku pójdą kolejne udoskonalenia? Na co bardziej aktualne zagadnienia odpowiadają dostawcy renomowanych urządzeń diagnostycznych. Wszak współczesne technologie wymagają, aby ci wychodzili im naprzeciw.
- Dzięki bezprzewodowej łączności WiFi nasze urządzenia stają się nie tylko bardziej poręczne i łatwiejsze w obsłudze, ale także nie mamy pałętających się przewodów, co znacznie poprawia bezpieczeństwo pracy. Ważnym jest, aby korzystać z nowych technologii rozważnie. W systemie diagnostycznym CDIF/3 używany jest standard 802.11 b/g/n oraz zewnętrzna antena o dużej skuteczności i wytrzymałości mechanicznej, co zapewnia bardzo dobry zasięg – podkreśla Jarosław Raczyński, prezes zarządu Axes System. - Obsługa standardu „n” zapewnia dodatkowo szybkość i niezawodność połączenia. W dobie dzisiejszego rozwoju telefonów komórkowych oraz tabletów również w sprzęcie warsztatowym wbudowane wyświetlacze LCD stały się pewnym standardem. W CDIF/3 wbudowany wyświetlacz umożliwia wykonanie najbardziej popularnych funkcji szybko i łatwo. Projektując CDIF/3, chcieliśmy dać użytkownikom możliwość wyboru swojego wyświetlacza. Przykładowo, wykres z oscyloskopu będzie wyglądał marnie na małym ekranie. Właśnie dla takich sytuacji użytkownik może skorzystać między innymi z tabletu wyposażonego w system Android, połączyć się z CDIF/3 i dokonać precyzyjnych pomiarów. Złącze kart MicroSD dodatkowo rozszerza przyszłe możliwości testera o uruchamianie programów i funkcji diagnostycznych bezpośrednio na urządzeniu.
Przyzwyczajeni do zdobyczy elektroniki użytkowej docenimy rozwiązania intuicyjne, jeśli tylko ułatwiają i przyspieszają codzienną pracę w warsztacie. Galopujący rozwój elektroniki pojazdów wymusza ewolucję narzędzi do ich obsługi – również rozwiązań software’owych.
[gallery] [/gallery]
- Dla przykładu Axone S jest warsztatowym PDA (pracującym na systemie Android), który dzięki swojej uniwersalności może jednocześnie komunikować się ze sterownikami pojazdu poprzez złącze diagnostyczne oraz radiowo z czujnikami ogumienia – wspomina Barbara Masłowska, dyrektor zarządzający Texa Poland. - Może się okazać, że w niedługim czasie diagnostyka on-line będzie zdecydowanie szerzej wykorzystywana niż dotąd. W odróżnieniu od autoryzowanych warsztatów konkretnych marek pojazdów możliwość taką uzyskały warsztaty niezależne, dla których odblokowany został dostęp do...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet