Zrównoważony rozwój ekonomiczny

ReMaTec 2015 w Amsterdamie. W czasach, gdy ochrona zasobów naturalnych, recykling produktów zużytych i wreszcie odpowiedzialność społeczna biznesu jest tylko akademickim dyskursem elit politycznych, coraz więcej aktorów rynku motoryzacyjnego dowodzi swych kompetencji w dziedzinie obniżania kosztów produkcji oraz redukcji emisji CO2. O zaletach regenerowanych produktów można dowodzić na wiele sposobów, a ósma edycja najważniejszego tego typu wydarzenia w Europie zapisała się udziałem rekordowej liczby 187 wystawców.

ReMaTec to bez wątpienia największe w Europie targi części regenerowanych organizowane co dwa lata pod patronatem APRA (Automotive Parts Rebuilders Association) oraz FIRM (International Association of Engine Rebuilders and Remanufacturers). Pod koniec ubiegłego roku, relacjonując wydarzenie BigR/ReMaTec USA, wspomnieliśmy, że w opinii wielu analityków najważniejszym sprawdzianem kooperacji, wymiany doświadczeń i współpracy międzynarodowej będą Międzynarodowe Targi ReMaTec w Amsterdamie w roku 2015 (14-16 czerwca). Jeśli miarą sukcesu jest zaangażowanie wystawców, prelegentów i wreszcie frekwencja wyczekiwanych tu gości targowych, to niewątpliwie ósma edycja spotkań amsterdamskich przyćmiła wszystkie dotychczasowe!
Tegoroczne targi odbywały się w dwóch halach RAI Congres Center. Od razu dodajmy, że nie w powierzchni oddanej do dyspozycji uczestników spotkania (wszak 10.000 m2 to niewiele w porównaniu do imprez z cyklu Automechaniki) należy upatrywać sukcesu organizatorów, choć odnotujmy, że imponującym stoiskiem (96 m2) wyróżniali się specjaliści TRW Automotive Aftermarket, prezentując swoją wiodącą pozycję w dziedzinie regeneracji części i systemów jakości OE, m.in. najnowsze regenerowane zaciski i przekładnie kierownicze do ciężkich samochodów użytkowych (HCV). Podziw musi budzić liczba 240 wystawców, którzy, reprezentując tu rynki 25 krajów, mogli gościć skrupulatnie wyselekcjonowanych kooperantów aż z 71 krajów. Gwoli ścisłości, ReMaTec to wydarzenie wybitnie tematyczne, bo też próżno tu szukać przysłowiowego fana motoryzacji, skoro magnesem stoisk samochody nie są. O ile też wystarczającą barierą dla „egzotycznych” gości są… koszty – i nie mamy tu na myśli tylko wejściówek, ale np. parkingów (płatnych!), to już zainteresowanie wydarzeniem fachowców branży warsztatowej z Polski przerosło najśmielsze oczekiwania organizatorów.
- Wspomagamy kolegów z Włoch w rozmowach na stoisku – wyjaśniał Dominik Ruszkowski z firmy F.A. Polska, która jest przedstawicielem EMMETEC. - Tu wszyscy są zainteresowani wybitnie konkretną rozmową i wszystkich cieszy brak przypadkowych gości targowych. Nas oczywiście cieszy duża frekwencja fachowców z Polski, którzy korzystają z okazji, by poznać technologię regeneracji amortyzatorów i układów kierowniczych. Gwarantujemy wsparcie techniczne, a dzielenie się wiedzą dotyczy sugestii możliwych rozwiązań regeneracji, skoro aktualizujemy portfolio produktów co dwa miesiące.
Tegoroczne wydarzenie cieszyło o tyle, że pokaźna reprezentacja polskich firm urosła do liczby 27 wystawców, a pośród debiutantów nie brak było nawet większych warsztatów.
- Formuła targów bardzo pozytywnie nas zaskoczyła, a zwłaszcza bardzo...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet