Genewski salon (3) – spojrzenie w przyszłość

Podczas takich imprez jak salony samochodowe na poszczególnych stoiskach dominują samochody, które niebawem trafią do sprzedaży i w ten sposób finansowo zasilą producenta. Część tych zysków jest jednak przeznaczona na prace rozwojowe. Jest to obecnie niezbędne, gdyż na rynku samochodowym istnieje silna konkurencja, a potencjalni klienci oczekują nowych rozwiązań.

Rozwój przebiega wielokierunkowo, przy czym w takich dziedzinach jak ekologia czy bezpieczeństwo odbywa się pod „naciskiem” wymogów wynikających z regulacji prawnych. Większą swobodę mają producenci w zakresie stylizacji, funkcjonalności czy komfortu. Wysiłki projektantów i konstruktorów są prezentowane w postaci pojazdów studialnych, a niektóre rozwiązania mogą później trafić do modeli seryjnych. W artykule tym opisujemy kilka najciekawszych pojazdów studialnych. Mankamentem są braki w opisach, gdyż producenci nie zawsze chcą ujawnić szczegóły.

Mały poszukiwacz przygód
Marka Lexus znana jest z dużych i luksusowych modeli, co wynika z jej głównego, północnoamerykańskiego obszaru działania. W ramach intensyfikacji działań w Europie przygotowano nieco mniejsze modele, jak CT (2011) i NX (2014). Oba te samochody, z racji bogatego wyposażenia, przypisane są do grupy pojazdów premium. W Genewie przedstawiono przyszłościową propozycję w postaci samochodu miejskiego noszącego oznaczenie LF-SA (co oznacza Lexus Future – Small Adventurer, czyli mały poszukiwacz przygód).
Pojazd faktycznie jest mały – jego całkowita długość wynosi 3,45 m, czyli jest krótszy o 10 cm od produkowanego w Tychach Fiata 500. Szerokość jest natomiast o 7 cm większa od „naszego” malucha. Przestrzeń wewnętrzna przewidziana została dla dwóch osób dorosłych i dwojga dzieci (układ 2+2), natomiast o bagażniku na zakupy producent nawet nie wspomina. Stylistyka jest szokująca, ale wyraźnie nawiązuje do większych modeli Lexusa. Technolodzy będą mieli co robić, bo rozważa się uruchomienie produkcji małego Lexusa w 2018 roku. Nie ujawniono żadnych danych technicznych, ale do „wzięcia” są zespoły z modeli Toyoty Aygo i Yarisa.
[gallery] [/gallery]
Następca Ignisa?
Nieco większy samochód studialny prezentowany był na stoisku marki Suzuki. Pojazd nosił oznaczenie iM-4 i został zbudowany na całkowicie...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet