Rozwój konstrukcji łożyska koła

Łożyska prowadzą i podtrzymują wały oraz osie przy jak najmniejszym tarciu i zużyciu. Mogą być one poddawane obciążeniu w kierunku promieniowym lub osiowym. Łożyska toczne mogą być zaprojektowane dla wszystkich wymagań obciążeniowych.

Ewolucja rozwiązań technologicznych doprowadziła do rozwoju łożysk kół samochodów osobowych od jednorzędowych łożysk stożkowych, aż do powstania łożysk trzeciej generacji wyposażonych w czujniki ABS. Powstała w 1883 roku firma FAG jest jednym z prekursorów w produkcji łożysk o szerokim zastosowaniu, w tym łożysk kół samochodów osobowych wszystkich generacji.
[gallery] [/gallery]
Łożyska stożkowe
Łożyska stożkowe są rozbieralne, pierścienie wewnętrzne i zewnętrzne mogą być montowane oddzielnie. Łożyska stożkowe mogą podtrzymywać obciążenia osiowe z jednego kierunku, więc dla przeciwdziałania obciążeniu konieczne jest zamontowanie drugiego łożyska stożkowego, ustawionego odwrotnie. W porównaniu do łożysk kulkowych skośnych łożyska stożkowe zapewniają większą nośność, ale jednocześnie pociąga to za sobą ograniczenie prędkości, do jakich mogą być stosowane. Znajdują...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet