Kłopoty z układami wspomagającymi kierowcę po wymianie łożyska koła

Wymiana łożyska koła to operacja stosunkowo często wykonywana w serwisach samochodowych. Układ jezdny (a więc i łożyska kół) ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Z tego powodu bardzo ważne jest, aby wszelkie czynności związane z jego naprawą były przeprowadzone przez wykwalifikowany personel, zgodnie z technologią producenta i przy użyciu części o odpowiednio wysokiej jakości.

Nieprofesjonalnie wykonana wymiana łożyska koła skutkuje najczęściej znacznym skróceniem jego trwałości. Zdarzają się też sytuacje, że bezpośrednio po takiej operacji w samochodzie zapalają się kontrolki sygnalizujące uszkodzenie jednego lub kilku układów wspomagających kierowcę (np. ABS, ESP, ASR lub TPMS). Postaramy się objaśnić, z czego taka usterka może wynikać i czy zawsze jest ona wynikiem niewłaściwego postępowania mechanika.
Pierwszą czynnością przed wymianą łożyska powinna być jazda próbna. Podczas takiej jazdy możemy zarówno potwierdzić fakt uszkodzenia łożyska, jak i zaobserwować, czy na przykład nie świeci się kontrolka któregoś z ww. układów. Zdarzają się uszkodzenia czujnika prędkości obrotowej koła będące następstwem awarii łożyska. Jeśli piasta koła posiadała duże luzy, mogło to spowodować mechaniczne uszkodzenie czujnika. Także opiłki powstające przy takiej awarii mogą zakłócić działanie czujnika. Jeżeli jest sygnalizowane uszkodzenie któregoś układu, to należy odczytać pamięć błędów i stwierdzić, czy błąd ma związek z uszkodzeniem łożyska. Jeśli natomiast żaden układ nie sygnalizuje niesprawności, to możemy przystąpić do operacji wymiany łożyska.
[gallery] [/gallery]
W niektórych przypadkach jedną z wykonywanych czynności będzie wymontowanie ze zwrotnicy czujnika prędkości obrotowej. Niestety, zdarza...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet