Motor Show 2015 – mała wielkopolska Genewa

Nietrudno zgadnąć, że w kwietniu wszystkie drogi fanów motoryzacji krzyżowały się w Poznaniu. Przez kilka dni (9-12 kwietnia) tereny Międzynarodowych Targów Poznańskich odwiedziło ponad 113 tysięcy zwiedzających. Dla wielu cel był ten sam – być świadkiem premier samochodowych, dokonać wyboru motocykla, quada, pojazdu turystycznego, a także poznać rozwiązania, które są gwarancją ich należytej kondycji.

Poznańska impreza odzyskuje w zawrotnym tempie swój prestiż sprzed lat. Niewątpliwie miniona edycja Motor Show należy do najlepszych, a wspólny cel wystawców osiągnięto ze sporym zapasem. Podczas gdy jedni pomstowali na zakorkowane ulice wiodące na tereny MTP, inni skwapliwie korzystali z okazji, by przyjrzeć się propozycjom przemysłu motoryzacyjnego, który w liczbie 200 wystawców kusił premierami na powierzchni 50.000 m2 w 12 pawilonach i na terenach zewnętrznych.
Wzorem światowego formatu imprez na dzień przed otwarciem bram MTP urządzono spotkanie w ramach Press Day. Gwiazdami wieczoru były debiutujące na polskim rynku modele takich marek, jak: Audi, Volkswagen, Porsche, Škoda, Seat, Mercedes, Jaguar, Land Rover, Hyundai, Toyota, KIA, Nissan, Rolls-Royce, Maserati, BMW, Renault, DS, Chatenet czy Aixam. DS5 to oczywiście spadkobierca legendarnego modelu sprzed 60 lat. Debiutujący model eksponowany był na wydzielonej powierzchni ekspozycyjnej DS Automobiles.
Francuskie pojazdy Aixam to oferta skierowana przede wszystkim do młodych kierowców. Podobny, bo francuski rodowód ma Chatenet – marka premium w segmencie mikropojazdów. Pośród luksusowych nowości najwięcej emocji wzbudzał m.in. czerwony Mercedes GLK Coupe, a to za sprawą... kierowcy – aktora Michała Żebrowskiego, ambasadora marki. Entuzjastycznie wypowiadano się o „kosmicznej”, bo rozświetlanej LED-ami podsufitce w królewskie limuzynie Wraith.
Wszystko, co fabrycznie nowe, cieszy do czasu. Nic dziwnego, że podczas wieczornej ceremonii sporo emocji wywoła prezentacja firmy Dekra, czyli najnowszy raport na temat usterkowości samochodów używanych. Nagrodzono oczywiście te najlepsze pod względem bezawaryjności.
[gallery] [/gallery]
Bramy otwarto!
Z dniem 10 kwietnia Motor Show ruszył na dobre. Podobnie jak w latach ubiegłych najbliżej wejścia głównego usytuowano wystawców Salonu Caravaningowego. Relacja z pawilonu nr 3 to temat na osobny artykuł. Wspomnijmy tylko, że wydarzenie kolejny raz zyskało na prestiżu, co też skwapliwie potwierdziło liczne grono reprezentantów branży z krajów o bogatszych tradycjach turystyki z „domem na kołach”. Na stoiskach wystawców można było porozmawiać z dyrektorami koncernu Hobby, Trigano, Dethleffs, PLA, Roller Team.
Pawilon 3A MTP oddano we władanie marek Grupy Volkswagen. Samochód Roku 2015 (w Poznaniu prezentowano Passata w wersji GTE – hybryda plug-in) przykuwał uwagę na stoisku VW. U Škody prawdziwa niespodzianka, bo z muzeum w Mlada Boleslav przywieziono przedwojennego Superba 3000, który dumnie prezentował się w towarzystwie tego najnowszej generacji. Wydarzeniem było stoisko Seata – marka wraca „na salony”!
- Na targach pojawiło się wielu gości pragnących nawiązać współpracę z naszą marką. Odnotowujemy bardzo dużo zgłoszeń firm chętnych do obsługi serwisowej Seata. Sieć ta będzie zdecydowanie większa niż sieć dealerska – pragniemy, aby nasze serwisy znajdowały się nie tylko w dużych miastach, ale także w miejscowościach powyżej 100-150 tys. mieszkańców – potwierdza nasze przypuszczenia Jakub Góralczyk, kierownik ds. PR marki Seat.
W specjalnej strefie Clever Repair urządzono pokazy szybkich napraw. Tu też goszczono szefa Personal Cars Aftersales Volkswagen.
- Po prostu nie mogłem sobie odmówić przyjazdu na Motor Show. Z zainteresowaniem obserwuję rozwój tej imprezy, bo tegoroczna faktycznie przywodzi skojarzenia z najlepszej jakości wydarzeniami targowymi typu Automechanika czy salon samochodowy w Genewie – oznajmił Rainer Kuehl. - Naszą strefę Clever Repair dedykujemy wszystkim, którzy chcą poznać tajniki ekonomicznie uzasadnionych napraw. Koncern VW kooperuje od lat z firmą Carbon w zakresie szkoleń i wyposażenia ASO w punkty szybkich napraw...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet