NAJLEPSZE ROZWIĄZANIE DLA TWOJEGO SILNIKA

Filtry samochodowe, to chyba jedne z najmniej docenianych elementów zapewniających prawidłowe działanie silnika. Dla przeciętnego użytkownika sprawność jego działania jest praktycznie niezauważalna w porównaniu chociażby z układem hamulcowym. Dlatego często jego dobór lub wymiana jest bagatelizowana. To błąd, gdyż w długim okresie pracy silnika skutki złego filtra są nieodwracalne – ostrzega TECNECO FILTERS jeden z uznanych producentów filtrów dla motoryzacji.

Co zatem warto wiedzieć i na co zwracać uwagę?

Podstawowym zadaniem każdego filtra jest usuwanie zanieczyszczeń z układu smarowania, zasilania paliwem oraz powietrzem.

FILTRY OLEJU
Filtr oleju pracuje w zamkniętym układzie smarowania, w którym olej krążąc jednocześnie smaruje i chłodzi współpracujące ze sobą elementy. Ma za zadanie usuwanie zanieczyszczeń dostających się do układu oraz powstających w procesie spalania i zużycia ściernego współpracujących elementów. Najczęściej występującym typem jest puszkowy filtr oleju SPIN-ON. Z zewnątrz filtry tego typu niewiele się różnią. Dopiero parametry eksploatacyjne jak ciśnienie pracy, skuteczność oczyszczania chłonność zanieczyszczeń oraz parametry konstrukcji jak wymiary, typy zaworów wewnętrznych, element filtracyjny stanowią o ich różnorodności oraz wpływają na kondycję zespołu napędowego.
TECNECO FILTERS parametry pracy filtrów dobiera zgodnie z wymaganiami systemu smarowania zastosowanego przez producenta silnika.  Prawidłowe zastosowanie zaworu przeciw zwrotnego ( anti-drain back valve ) chroni silni przed cofaniem się brudnego oleju, zawór przelewowy ( by-pass valve ) otwiera się w momencie uruchamiania zimnego silnika po długim postoju lub w przypadku zapchania przestrzeni filtracyjnej przez zanieczyszczenia po zbyt długiej eksploatacji filtra. Zawór ten ma bardzo duże znaczenie dla żywotności jednostki napędowej, niewłaściwa kalibracja ciśnienia otwarcia może doprowadzić do gwałtownego otwierania, a w konsekwencji do wypłukania zanieczyszczeń z powrotem  do silnika. Zakres kalibracji powinien posiadać w zależności od zastosowania wartości 0,8; 1; 1,2; 2,5 bara.

[img_full]14517|Właściwa kalibracja zaworów wpływa na jakość filtracji[/img_full]
Warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden ważny element w budowie filtra, jakim jest...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet