Wymiana paska rozrządu – ContiTech pokazuje, jak uniknąć błędów

Wspólnie z firmą ContiTech przedstawiamy szczegółową instrukcję wymiany paska rozrządu na przykładzie Volkswagena Golfa 1.6 l 16 V.

Silnik 1.6 l 16 V montowany był w samochodach grupy Volkswagen AG na skalę masową. Skomplikowany mechanizm napędu rozrządu tej jednostki stwarza podczas wymiany ryzyko popełnienia poważnych błędów. Pewność poprawnej wymiany daje przestrzeganie opracowanej przez ekspertów ContiTech Power Transmission Group instrukcji.
Producent zaleca sprawdzenie i – jeśli to konieczne – wymianę paska rozrządu co 90.000 km, a następnie co 30.000 km. Procedura wymiany trwa 2,5 godziny.

Wskazówka – jeśli pasek rozrządu jest wymieniany, napinacz, rolka prowadząca i pompa wody również powinny zostać wymienione.

Prawidłowy montaż wymaga zastosowania następujących narzędzi specjalnych:
- blokada wałka rozrządu (z wyjątkiem ARC/ARR/AVY) – VW nr T10016,
- blokada wałka rozrządu (ARC/ARR/AVY) – VW nr T10074,
- uchwyt koła pasowego wału korbowego (z wyjątkiem ARC/ATN/AUS/AVY/AZD/BCB) – VW nr T3415,
- uchwyt koła pasowego wału korbowego (ARC/ATN/AUS/AVY/AZD/BCB) – VW nr T10028.
[gallery] [/gallery]
Prace przygotowawcze:
- zidentyfikować pojazd przy użyciu kodu silnika,
- odłączyć akumulator pojazdu,
- nie obracać wału korbowego lub wałka rozrządu, gdy paski rozrządu zostały ściągnięte,
- wykręcić świece zapłonowe, aby można było łatwiej obracać silnikiem,
- obracać silnik w normalnym kierunku obrotów (w prawo),
- obracać silnik tylko kołem zębatym wału korbowego, a nie innymi kołami zębatymi,
- zwrócić uwagę na wszystkie momenty dokręcania.

Demontaż paska rozrządu
1. Podnieść przód pojazdu i podeprzeć go.
2. Zdjąć górną osłonę silnika, kompletny filtr...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet